Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Слухове пращат Уебър в Порше, а Рикиардо в Ред Бул; Фетел все...

Слухове пращат Уебър в Порше, а Рикиардо в Ред Бул; Фетел все пак доволен от 4-то място

38
0
Марк Уебър

Напрежението в екипа на Ред Бул през изминалия уикенд за Гран при на Китай бе осезаемо и случилото се през последните дни допълнително наля вода в мелницата на слуховете и спекулациите. Днес на пистата до Шанхай особено много се засилиха приказките, че Марк Уебър е подписал с Порше за световния шампионат за състезания за издръжливост и Льо Ман, като бяха добавени подробности – говореше се за петгодишен контракт от 2014 г. нататък.

Австралиецът заяви в началото на уикенда, че иска да довърши сезона си с Ред Бул. Той бе категоричен, че не е мислил да се оттегля заради историите от Малайзия със заповедите от бокса към съотборника му Себастиан Фетел. Вчера обаче той спря на трасето по време на Q2 и проверка установи наличието на едва 150 мл гориво в колата му. (Впоследствие бе пратен последен на грида, а заедно с екипа си реши да стартира от питлейна, за да направи промени по колата.) Днес пък задна дясна гума изпадна и сложи край на надпреварата му. На всичкото отгоре Уебър отнесе санкция – преместване с 3 места на стартовата решетка в Бахрейн – заради катастрофата си с Жан-Ерик Верн (Торо Росо). След всичко това не е особено изненадващо, че приказките се въртяха около напускане на Уебър и в падока дори се заговори, че още от следващия старт в RB9 може да седне Даниел Рикиардо, с когото днес на грида говори съветникът на шампионски тим Хелмут Марко.

Шефът на тима Кристиан Хорнер отхвърли всички подобни теории:

– Всеки, който си мисли, че тук има конспирация срещу един от пилотите, не знае какво гледа. Няма конспирация.

Самият Уебър бе разбираемо разочарован от изхода на състезанието за себе си.

– Стартът беше като хората. Решихме да се отървем от меките гуми бързо и след това напредвах добре в колоната. Що се отнася до инцидента с Жан-Ерик, то аз идвах от прилична дистанция, той много отвори линията, но след това едновременно се насочихме към върха на кривата и искахме да минем от там. Вече от вътрешната страна и инцидентът се случи. Беше няколко тура преди времето за бокс, така че се наложи да спирам по-рано. Момчетата мислеха, че гумата е закрепена, но тя падна след излизането ми. Мисля, че можехме да направим нещо, но не било писано – бе коментарът на австралиеца.

Тимът на Ред Бул бе глобен с 5000 евро за опасно пускане на пилота.

– Точно преди това се случи инцидентът с Жан-Ерик и предното крило бе счупено, предна лява гума бе спукана. Сменихме и четирите гуми, както и носа. Механикът с пистолета бе сигурен, че задна дясна е поставена правилно и закрепена, тъй като не беше бърза смяна. Няма да разберем причината, докато не прегледаме колата – допълни Хорнер.

При Фетел нещата не протекоха така драматично. Той направи страхотен спринт в края на състезанието:

– Когато излязох на дългата права и видях Люис [Хамилтън] в другия край, си помислих: „е, това е малко далечко“, но с по-свежите гуми скоростта ни бе страхотна. Разочароващо е да загубиш с толкова малко. Ако имаше още няколко завоя, можеше да опитаме нещо. Както и да е, стратегията ни изглежда проработи днес.