Хюндай представи колата за сезон 2024 в световния рали шампионат. Южнокорейският производител има големи очаквания за предстоящата кампания, през която се надява да спечели всички титли.
2024. Driven Determination.
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) January 16, 2024
Модернизираният Хюндай i20 N Rally1 беше официално представен днес. Колата нова разцветка, включваща познатите небесносини и оранжеви фабрични цветове на марката
Хюндай избра да използва някои от „жокерите“ за хомологация, за да разработи своята кола по време на паузата между сезон 2023 и сезон 2024. Инженерите на Хюндай се фокусираха върху намаляване на теглото на колата. Така ще се подобри представянето и ще се намерят решения на проблемите с надеждността на двигателя.
Наскоро Хюндай обяви партньорство с известния производител на ауспуси Akrapovic. Така екипът гарантира по-нататъшното развитие на изпускателните си системи и системите за управление на топлината.
Хюндай имаше трудна кампания през 2023 г. Базираният в Алценау екип спечели само две победи- в Сардиния и Централна Европа. За сметка на това Тойота спечели девет победи, а М-Спорт Форд- същи две.
Хюндай има сериозни амбиции през тази година. В допълнение към обновения хибриден автомобил i20 N, марката е събрала много опитен състав от пилоти- Тиери Нювил, От Танак, Дани Сордо, Есапека Лапи и Андреас Микелсен. Последните трима ще споделят последната кола на марката. Танак се завръща в Хюндай, след като караше за М-Спорт Форд през 2023 г. Микелсен също отново е част от семейството на южнокорейския производител след известна пауза.
Шефът на Хюндай Сирил Абитебул вярва, че неговият отбор разполага с всички „правилни елементи“ за успех през тази година и след това
„Тази година искаме да се стремим към по-чести победи. Надяваме се да постигнем това с обновения си пилотски състав и подобрения Хюндай i20 N Rally1 Hybrid“, сподели Абитебул.
„Кто се има предвид естеството на сезон 2024, вярваме, че можем да се борим за титлата при пилотите. От имаше недовършена работа с отбора. След като започнахме да разговаряме веднага разбрахме, че има взаимен интерес да я завършим“, продължи шефът на Хюндай. „Той, заедно с Тиери са двама пилоти, способни да завоюват короната. В третия ни автомобил искахме да наградим екипажите, които според нас заслужават тази възможност. Тримата пилоти показаха лоялност към отбора, както и впечатляващо темпо и способности през последните години.“
„Привличането на таланти в редица области, като нови инженери, механици, метеорологичен и спортен персонал, също укрепва цялостния екип, тъй като тази година искаме да продължим напред. Успехът през 2024 г. ще бъде нашият фокус. Ние сме уверени, че разполагаме с правилните елементи, за да стане това реалност. Освен това имаме и план, който гледа напред към 2025 и 2026 г. и който възнамеряваме да изпълним“, завърши Сирил Абитебул.
Хюндай е последният производител в най-високото ниво на WRC, който да представи своя автомобил за 2024 г. Преди това Тойота и М-Спорт също показаха подобрените си машини и нови цветови схеми.
Сезон 2024 за Хюндай започва другата седмица в Монте Карло. Марката отново ще има три автомобила, като към Танак и Нювил се присъединява Сордо. Испанецът има огромен опит в рали Монте Карло и е много бърз на асфалт.
2024, let’s do this 😎. pic.twitter.com/h3krbMl1f6
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) January 16, 2024