Аяо Комацу коментира връзката между Хаас и Ферари. Японецът беше категоричен, че „взаимоотношенията със Скудерията са много добри“ и дори похвали задвижващата им система. Комацу добави, че близките връзки с Ферари не са причината за изоставането на американския отбор през последните няколко сезона.
Комацу застана начело на Хаас в началото на тази година. Японският инженер замени дългогодишния ръководител на тима Гюнтер Щайнер. Италианско-американският специалист беше освободен заради спорове със собственика на отбора Джийн Хаас
Едно от основните разногласия между Хаас и Щайнер е било относно размера на инвестициите, от които се нуждае отборът, за да продължи развитието си. Според Щайнер, екипът се е нуждаел от допълнителни средства, ако иска да се справи с конкурентите си. В същото време Хаас вярваше, че по-добрият път към успеха е да се направи повече от това, с което вече разполага тима.
В момента Комацу прави пълен преглед на цялата дейност, която се извършва в Хаас. Японецът се опитва да установи какви промени са необходими, за да се подобри работата във всички отдели на екипа.
Хаас е един наистина уникален отбор от F1. Това е така заради естеството на взаимоотношенията си с Ферари. Американците използват задвижващи системи на Скудерията и купуват голямо количество части. Според Комацу, връзките с италианския тим не са свързани със сериозният спад, които екипът претърпя миналата година.
„За мен това не е свързано с работата с Ферари. Това е по-свързано с работата, която се извършва вътре в отбора. Това е нещо, което първо трябва да разгледаме и да видим колко ефективно извършваме определени операции“, сподели Комацу.
„Не виждам връзката с Ферари да е основното ограничение в момента. Щом стигнем до определен етап, тогава, разбира се, ще разгледаме какво ни спира. Тогава може би тази връзка ще влезе в действие. Но в момента за мен това не е основният ми фокус.
„Взаимоотношенията ни с Ферари са много добри. Силовият агрегат, който те ни доставят и ние купуваме от тях, е много конкурентен“, каза още шефът на Хаас.
За Комацу е много важно бързо да разбере какви са реалистичните амбиции на Хаас в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен план. Според него и трите времеви рамки се нуждаят от внимателно обмисляне
„Имате краткосрочна визия, средносрочна и дългосрочна визия. Трябва да имате всички тях. Но в същото време в краткосрочен план има много неща, които можем да направим по-добре.“
„Бих искал докъде можем да стигнем. След това ще се проведе паралелна дискусия: „Добре, за да стигнем до следващия етап, кои области трябва да подобрим? Дали това са инвестициите и т.н.? Но преди да стигнем до този етап, има много неща за вършене. Все още не съм видял границата на това, с което разполагаме в момента. На някакъв етап това ще стане проблем, но не точно в този момент“, завърши шефът на Хаас.
Преди няколко дни Хаас представи автомобила си за 2024 г. Всички в отбора са реалисти, че началото на кампанията ще бъде изключително трудно. Въпреки това Комацу се надява, че екипът ще се движи в правилната посока.
From every angle, looking fineeee 👌#HaasF1 pic.twitter.com/AqLpVezj9Z
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 3, 2024