Люис Хамилтън не може да взима със себе си инженери от Мерцедес. Това твърди италианското издание на Motorsport.com. Според информацията, в договора на седемкратния световен шампион има специална клауза. Тя не му позволява да вземе със себе си ключов персонал на Мерцедес.
Миналата седмица Хамилтън хвърли най-голямата бомба от началото на 2024 г. Британецът обяви, че е активирал предсрочно прекратяване на договора си с Мерцедес, за да може да се присъедини към Ферари през 2025 г.
Новината веднага породи предположения, че Хамилтън може да бъде последван от някои други хора от Мерцедес. Най-спряганото име бе това на Пийт Бонингтън. Това е рейс инженерът, с който Хамилтън работи вече десетилетие
Другото спрягано име е това на Андрю Шовлин. 50-годишният инженер е кадър на университета в Лийдс. Той започва кариерата си през 1999 г. в БАР (Бритиш Американ Рейсинг). До ден-днешен работи все в Бракли, защото впоследствие е част от отборите на Хонда, Браун Гран при и Мерцедес
В миналото е имало немалко случаи, в които даден пилот отива в друг отбор и довежда със себе си редица специалисти. През 1996 г. Михаел Шумахер се мести от Бенетон във Ферари. Заедно с германеца идват Рос Браун, Рори Бърни, както и други ключови членове на отбора.
Друг такъв пример е Жак Вилньов през сезон 1999. Тогава той преминава в тогавашния тим на БАР и взима със себе си Джок Клиър. В края на 2014 г. Фернандо Алонсо си тръгва от Ферари в посока Макларън заедно с Андреа Стела. Италианският инженер работи в Уокинг и до ден днешен и получи сериозно повишение миналата година.
Motorsport.com разбира, че подобен ход не може да се случи в случая на Хамилтън поради специфично условие в договора му с Мерцедес.
Смята се, че като част от подробните условия на сделката, подписана между двете страни миналото лято, е включена специална клауза. Тя забранява привличането на персонал, ако пилотът премине в друг отбор.
Такива клаузи за забрана на привличането на служители често срещани в договорите на висшия мениджмънт. Те имат за цел да предпазят компаниите от масово напускане на персонал, ако високопоставени лица работят при конкурент и се опитват да привлекат други таланти да се присъединят към тях.
Подобни споразумения не могат да предотвратят преместването на лица в други компании. Но в случай че всички страни са съгласни, те предотвратяват широко разпространените сътресения, които понякога могат да се случат, ако има общ подход за персонала.
Наличието на подобна клауза в договорите на F1 далеч не е рядкост, особено на някои висши ръководни позиции. В миналото те са били включвани и в договорите на различни пилоти. Така се ограничават хората, които се опитват да привлекат със себе си дадени напускащи пилоти.
Launch days are always special 🙏 Looking back at some of the best BTS from 2023 👀 pic.twitter.com/q5v9I9pFpd
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 8, 2024