Люис Хамилтън искал да отиде в Ред Бул и Мерцедес е едва вторият му избор, заяви управляващият търговските права на Формула 1 Бърни Екълстоун.
Преговорите между шампионите за последните три сезона и пилота били в много напреднал стадий преди Хамилтън да подпише с Мерцедес. Люис дори поискал помощта на Екълстоун, твърди самият Бърни.
– На Себастиан нямаше да му пука, ако Люис бе подписал с тима. Дитрих (Матешиц, собственикът на Ред Бул – б.а.) обаче е много честен, прям човек и каза на Марк [Уебър], че вратата е отворена, ако иска да остане. Ако Марк си бе тръгнал, Дитрих щеше да подпише с Люис – обяснява Екълстоун в интервю за британския Дейли Мейл.
Уебър получи предложение от Ферари да стане съотборник на Фернандо Алонсо, за което сам призна, след като продължи с година договора си с Ред Бул. Австралиецът предпочете да остане в Милтън Кийнс. При това положение Екълстоун посъветвал пилота да говори с Мерцедес.
– Люис извъртя очи – продължава разказа си 82-годишният англичанин. – Но му казах, че няма какво да губи, тъй като така или иначе искаше да си тръгне от Макларън.
Самият Хамилтън обаче впоследствие отрече твърденията на Бърни. Той сподели, че е объркан от казаното от Екълстоун, тъй като то не се припокрива с неговата версия на събитията.
– Той като че ли коментира единствено мен, но не знам по каква причина. Това леко ме изнервя, тъй като имаме добри отношения и съм доста открит с него по различни въпроси. Не знам какво точно да кажа относно последните му коментари. Май е казал, че съм преговарял с Ред Бул? Помолих мениджмънта си да говори с всички екипи и да ми дадат най-добри опции. Не е имало отбор, който да предпочитам. В крайна сметка съм в Мерцедес и това е най-доброто решение, което някога съм взимал – заяви състезателят.
Подобни слухове за интерес на Хамилтън към Ред Бул не се появяват за първи път. През юни 2011 г. пилотът бе засечен да се среща с шефа на тима от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер по време на Гран при на Канада. 15-минутното рандеву се състоя в падока на пистата Жил Вилньов и предизвика доста смут. Стигна се и до официална реакция от страна на мениджърската агенция на състезания XIX Entertainment – от там заявиха, че никой не преговаря с други екипи в F1.
2011 г. бе много сложна за Хамилтън, той самият я определи като „най-трудната в кариерата си“. Тогава англичанинът имаше поредица сблъсъци със стюардите и дори се говореше за дисциплинарни мерки като дисквалификация от стартове след избухването му по време на уикенда в Монако. Тогава англичанинът заяви:
– Знаете ли какво? В шестте състезания досега пет пъти ме викаха при стюардите. Майтап. Абсолютен майтап.
На въпроса защо смята така, той отговори:
– Може би защото съм черен? Али Джи това би казал. Не знам.
Постепенно Люис се успокои – и на пистата, и извън нея, но в крайна сметка напусна Макларън.