Макс Верстапен няма да прави прибързани заключения за RB20. Пилотът на Ред Бул ще натрупа повече километри с новия автомобил, след което ще направи оценка на неговите качества.
Ред Бул представи RB20 в края на миналата седмица. Малко преди това тимът проведе кратък тест на Силвърстоун. Това се случи по време на така наречения „снимачен ден“, в който екипите са ограничени до пробег от 200 км. Също така по време на тези сесии се използват различни гуми, които не позволяват да се придобие реална представа за темпото на колата
На практика предсезонните тестове са единствената възможност пилотите да придобият някаква реална представа за поведението на своите автомобили. Тяхната продължителност е в порядъка на три дни. Следователно всеки един състезател разполага с ден и половина зад волана на своя болид. Това време може да бъде по-малко при евентуална катастрофа или поява на технически проблем.
Като се има предвид ограниченото време за тестове, пилотите и отборите залагат много на симулаторите. Разбира се, данните там може да не отговарят на реалното темпо на автомобила. Това е мнението и на Верстапен. Трикратният световен шампион призна, че няма търпение да пробва Ред Бул RB20 по време на тестовете. Той разкри, че екипът планира да използва нови компоненти, които ще бъдат изпробвани в следващите три дни.
„Искам да кажа, че тези неща са много трудни за разбиране в симулатора и е наистина трудно да бъдат преодолени. Това не беше нашата цел. По-скоро става дума просто за това да се опитаме да предоставим още един много конкурентен автомобил“, сподели Верстапен.
„От моя страна, разбира се, ще се опитам да дам най-доброто, на което съм способен. Но това зависи от много неща, които трябва да се съберат заедно. Предполагам, че само времето ще покаже колко бързи сме на всяка една писта“, продължи пилотът на Ред Бул. „Разбира се, хората около нас се учат все повече и повече. От много хора зависи колко страхотен ще бъде един сезон. Ако имаш по-естествена конкуренция с различни отбори, става още по-трудно да печелиш състезания.“
Тестовете в Бахрейн ще бъдат първата реална възможност за Верстапен да тества границите на RB20. Нидерландецът призна, че вече е правил това нещо в симулатора.
„Аз не съм работил много по колата, защото постоянно работим по отделни елементи от нея, които да развиваме. Тепърва трябва да се фокусирам върху това“, обясни Верстапен.
„Разбира се, винаги харесвам повече да карам самата кола на пистата, за да мога да сравня обратната връзка с тази в симулатора. За момента всички са доволни от данните в симулатора“, каза още пилотът на Ред Бул.
Верстапен изказа мнението си и относно промените в спринтовия формат. Според тях, спринтовата квалификация ще се провежда след първата свободна тренировка в петък, последната от спринтова надпревара в събота сутрин/следобед
„Мисля, че е малко по-логично заради начина, по който е направен форматът“, каза Верстапен.
Аз обаче няма да се вълнувам повече от това да спечеля спринт или да се боря за успеха в такъв тип състезания. Но поне е малко по-логично.“
Верстапен е привърженик на това да се правят промени в настройките на колите след края на спринтовата надпревара.
„Мисля, че това е малко по-добре. Понякога затъваш и знаеш, че състезанието ти е съсипано, тъй като не можеш да промениш нищо. Тази промяна със сигурност ще помогне малко.“
Верстапен призна, че продължава да не харесва този формат въпреки направените промени.
„[Честно казано] е същото като миналата година и просто се носиш по течението. Разбира се, той [календарът] е малко по-дълъг.“
„Но ако трябва да съм честен с вас, така или иначе си в този режим на F1 и никога не можеш да се изключиш напълно. В този случай просто продължаваш напред“, заключи Макс Верстапен.
Excited to get back in the car this week 🙌 pic.twitter.com/hpz5RyYk5u
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) February 19, 2024