Форд загуби търпение относно разследването срещу Кристиан Хорнер и вече настоява за разрешаване на ситуацията. Преди малко повече от седмица коментарът бе, че се чака резултат от проверката. Сега обаче стана ясно, че от Форд са изпратили две писма до Ред Бул по повод случващото се в отбора. От Асошейтед прес получили копие от второто от тях и от написаното се стига до извода, че първото или не е получило отговор, или отговорът не е бил удовлетворяващ автомобилния производител.
„Както вече посочихме – но не получихме удовлетворяващ отговор – ценностите на Форд не подлежат на преговори. Задължително е нашите спортни партньор да споделят и демонстрират искрена отдаденост на същите ценности“, се казва в писмото на главния изпълнителен директор на Форд Джим Фарли
Фарли изразява недоволство от „неразрешените обвинения в непристойно поведение от ръководството на Ред Бул“. Изрично посочва, че са изминали 11 дни от момента, когато от Форд за първи път са поискали информация от отбора от Милтън Кийнс. Не одобрява темпото, с което се провежда за разследването. За него се разбра в началото на февруари, а междувременно Хорнер остана на поста си.
„С екипа ми сме на разположение да обсъдим въпроса по всяко време. Продължаваме да настояваме и се надяваме на разрешаване на ситуацията и резолюция, зад която можем да застанем.“
„Във Форд сме все по-разочаровани от липсата на решение или ясна индикация от ваша страна кога очаквате да има конкретна и справедлива резолюция по въпроса. Освен сме разочаровани и подразнени от липсата на пълна прозрачност по въпроса с нас, вашите корпоративни партньори. Нямаме търпение да получим пълен доклад за установеното от разследването“, се казва още в писмото, цитирано от АП.
От Ред Бул не дават подробности какви са обвиненията срещу Хорнер. Единствената по-конкретна информация се появи в нидерландския вестник „Де Телеграаф“. В негова публикация се твърди, че става дума за сексуален тормоз. Бе описано също така, че адвокатите на Хорнер са предложили на другата страна 650 000 паунда за уреждане на случая. Твърди се, че шефът на Ред Бул в F1 е завел съдебен иск срещу изданието.
В публикацията на Асошейтед прес се казва освен това, че имало над 100 доказателства срещу Хорнер
Същевременно ситуацията очевидно не се харесва във Форд. Автомобилният производител се договори с Ред Бул Пауъртрейнс да участва в разработването на новата задвижваща система, която трябва да се използва от 2026 г. Концернът обаче може да се оттегли ако има съмнения в почтеността на отсрещната страна. Това би могло да има опустошителен ефект върху усилията на Ред Бул да създаде собствен агрегат. Хорнер бе един от най-големите радетели на идеята. Той многократно повтаряше, че това ще превърне Ред Бул във втория отбор освен Ферари, който ще конструира абсолютно всичко под един покрив.
Дитрих Матешиц осигури средствата за създаването и финансирането на Ред Бул Пауъртрейнс преди смъртта си в края на 2022 г. След това обаче в Милтън Кийнс се сблъскаха с някои трудности въпреки твърденията на Хелмут Марко, че са си напълно самодостатъчни. Не успяха да се споразумеят с Хонда за работа след края на настоящата им договорка, която приключва в края на 2025 г. Затова привлякоха Форд, откъдето трябва да дойде съдействие за електрическата част от новата задвижваща система.
The RB20 in all its glory 🤩
We can’t wait to see it out on the track next weekend!
📸 @vladimirrys pic.twitter.com/ZjoG2RywuX
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) February 25, 2024