Фернандо Алонсо си е купил нова яхта и според Еди Джордан това е признак, че испанецът по-скоро клони към „пенсиониране“ от Формула 1. Бъдещето на Алонсо е една от често обсъжданите теми в момента в Гран при. Причините са, че в Мерцедес със сигурност ще има свободно място в края на настоящия сезон 2024, а в Ред Бул може да има такова в зависимост от това как ще се стекат обстоятелствата по-нататък през годината. Договорът на Серхио Перес изтича. За Макс Верстапен се смята за малко вероятно да напусне екипа от Милтън Кийнс, но през последните седмици се заговори, че все пак и това е възможно.
„Фернандо е спортист от класа и световен шампион. Мисля, че ще остане във Формула 1. Критикувам решенията по време на кариерата му – неговите и на мениджърите му, защото такъв истински талант трябваше да спечели минимум 4-5 титли“, каза Еди Джордан.
„Доколкото разбирам, в момента Алонсо наистина мисли какво да прави по-нататък. Купил си е нова яхта, а това според мен е признак по-скоро за пенсия. Аз така направих. По принцип хората си купуват яхта и се оттеглят. Но Фернандо трябва да е във Формула 1, той е великолепен състезател. И докато продължава да кара, в сърцето ми винаги ще има място за него“, допълни бившият собственик и шеф на отбор в Гран при
Ралф Шумахер наскоро постави въпроса за присъствието на Алонсо и липсата на млади пилоти на грида в F1. Това се случи след Гран при на Саудитска Арабия и страхотното представяне на Оливър Беърман в Джеда. 18-годишният британски пилот замести Карлос Сайнц, който трябваше да претърпи спешна операция. Фредерик Васьор от Ферари повтори неколкократно, че на младежа тепърва му предстои дълъг път. Фактът, че Беърман се справи с по-малко от една едночасова тренировка обаче, върна на дневен ред въпроса за младите пилоти.
„Няма тестове, няма млади пилоти. Този жесток цикъл трябва да се разруши. Вместо млади състезатели кара 42-годишният Алонсо. Нищо против Алонсо нямам, но не може целта на Формула 1 е да „старее“ все повече. Важно беше да се види какво може един млад пилоти. Всички отбори едва ли не се страхуват да взимат нови състезатели“, обясни Ралф Шумахер.
Самият Алонсо посочи, че подготовката на един млад пилот е особено сложна при толкова натоварен календар в самата Формула 1
„Някои от големите отбори могат да си позволят да проведат програма за отделни пилоти от Формула 2. Четох, че [Андреа Кими] Антонели има такава, но като цяло липсват подходяща подготовка и тестове. Това е положението в спорта в момента при толкова много състезания и този брой отбори. Екипите са подложени на страхотен стрес при наличието на бюджетни ограничения и 24 надпревари. Едва ли е възможно да се отделят хора и за тест екип, който да е отдаден на подготовката на млад пилот“, каза Алонсо.
„Дори нямаме зимни тестове, тоест и да сложиш някой млад състезател в колата, то той ще има ден и половина зад волана преди началото на шампионата. Вероятно това е една от причините шефовете на отбори да не промотират наистина млади пилоти. В спорта има много сбъркани неща и понякога ги отбелязваме. Надявам се някой да ни чуе“, допълни Алонсо.
The content you need. 🙌
Here’s the start of our 2024 season summed up in eight unmissable TikToks from @tiktok_uk.
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) March 16, 2024