Ландо Норис призова следващото поколение F1 болиди да бъдат по-комфортни за пилотите. Британецът вярва, че ФИА и ръководството на Формула 1 трябва да гарантират, че новите автомобили няма да бъдат толкова физически натоварващи за него и колегите му.
През 2022 г. F1 се върна към използването на автомобили с граунд ефект. В този случай височината на задната част на болида е от решаващо значение за представянето. Следователно отборите са принудени да използват много ниски и изключително автомобили
Тези автомобили са наистина неудобни за пилотите. Някои от тях дори заявиха, че ситуацията не е такава, каквато трябва да се приеме в дългосрочен план.
Още миналата ФИА започва работа по изготвянето на правилника за сезон. Норис вярва, че един от аспектите, които трябва да се вземат предвид, е да се избегне прекомерното увеличаване на физическите проблеми при карането на тези автомобили. Запитан дали трябва да се подобри комфортът на пилотите, Норис отговори:
„Може ли да бъде по-добър? А дали беше по-добър преди няколко години със старите автомобили? 100% да“, сподели Норис.
„Има определени хора, които смятат, че не е толкова лошо и че преди много години е било по-зле и всички тези неща. Аз обаче мисля, че времената се промениха.“
„Понякога се оплакваме ей така. Но за някои неща има и основателна причина – за собствените ни тела и за безопасността и здравословната страна на нещата. Затова мисля, че със сигурност има области, в които това може да се подобри“, допълни пилотът на Макларън.
Норис заяви, че не е задължение на отборите да се фокусират върху комфорта на пилотите. Тяхната работа все пак е да създават автомобили, които да се движат възможно най-бързо на пистата
Вместо това британецът смята, че ФИА трябва да създаде правила, които да гарантират, че отборите не трябва да стигат до крайности.
„Мисля, че трябва да се подобрят малко – защото отборите просто правят най-бързите коли, а ние ги караме. Има определени моменти, в които това започва да се отразява. Да, определено колкото беше преди две години. Нещата се подобриха оттогава в случая с подскачането и всичко друго.“
„Все още обаче трябва да управляваш автомобилите изключително ниско и твърдо. Честно казано това се отразява зле на работата ни“, обясни Норис.
„Аз се боря много с тялото си, с гърба и с други части на тялото. Сега ми се налага да правя много неща, които не ми се налагаше да правя преди няколко години. Не бих казал, че това се случва само заради автомобила и е малко естествено. Но от друга стана вярвам, че нещата в дългосрочен план трябва да се подобрят, особено ако искам да съм тук още дълги години“, завърши Ландо Норис.
Другият пилот на Макларън Оскар Пиастри е съгласен с мнението на Норис. Според него нещата да са по-добри в сравнение с последните години. Въпреки това има какво още да се направи, за да се помогне повече на пилотите.
„По-рано през годината карах автомобила от 2022 г. Мога да кажа, че определено сме направили стъпки напред по отношение на отскачането и подобряването на комфорта. Това не е толкова лошо, колкото беше когато тези правила бяха въведени за първи път“, каза Пиастри.
„Въпреки това не е толкова удобно, колкото бяха старите автомобили. Мисля, че това е въпрос, който е валиден за всички нас. Ще караме колата така, както е най-бърза. Никога няма да се откажем от времето за обиколка, за да не ни боли тялото след състезанието. Донякъде се нуждаем от правила, които да намалят това нещо. Ние сме толкова конкурентни, че просто ще изкараме максимално време за обиколка, независимо какво ще се наложи да направим“, добави пилотът на Макларън.
‘STRAYA MATE. 😉🇦🇺 One week to go!#AusGP pic.twitter.com/q5HR2bhXYD
— McLaren (@McLarenF1) March 17, 2024