След няколко хиляди километра тестове Team Peugeot TotalEnergies представи 2024 Peugeot 9X8. Хиперкарът ще направи своя състезателен дебют в 6-те часа на Имола (21 април), втори кръг от световния шампионат за състезания за издръжливост (WEC – World Endurance Championship).
Екипът на Peugeot Sport адаптира аеродинамиката на 9X8. 90% от автомобила е модифициран и сега включва задно крило. Вече ще се използват различни гуми – 29 см отпред и 34 см отзад
За трета поредна година Peugeot Design и Peugeot Sport пък работиха заедно, за да създадат много специална ливрея, проектирана изключително от вътрешните екипи на Peugeot. Емблематичният лъв на марката – символ на бързина, гъвкавост и сила – е в основата на дизайна.
След първи пълен сезон в WEC, окуражаващо представяне в Льо Ман, първи подиум (трето място) в Монца и след като прекара голяма част от откриващото състезание на сезон 2024 начело в Лосаил, обновеното Peugeot 9X8 е с няколко съществени подобрения за тази година в невероятно конкурентния клас Hypercar, включващ 9 производителя и 19 прототипа.
В първоначалната си версия Peugeot 9X8 е проектиран според спецификациите от техническите регламенти, изготвени през 2020/2021 г. Между фазата на проектиране на автомобила и неговата състезателна поява през лятото на 2022 г. правилата се промениха. Отвори се потенциал за подобряване на представянето в определени области. Ето защо някои настройки на дизайна бяха преразгледани, за да се изпълнят амбициозните цели, поставени от Team Peugeot TotalEnergies.
„Направихме избори, които вече не са правилните и тази разлика в представянето не беше достатъчно компенсирана от BOP (Баланс на представянето) през 2023 г.“, обясни Оливие Янсони, технически директор на Peugeot Sport
„Следователно идеята беше да се върнем към дизайн, който е подобен на този на нашите конкуренти, така че след това да бъде третиран еквивалентно от BOP. Затова решихме да се откажем от използването на еднаква ширина на гумите 31/31 см на всички колела. Избрахме 29 см отпред и 34 см отзад.”
„Строго погледнато, това не е нова кола, тъй като има същото шаси, но е с доста подобрения. За да работят гумите ефективно, трябваше да променим центъра на тежестта на Peugeot 9X8. Това означаваше да преместим определени компоненти и да олекотим други. И за да имаме по-добър аеродинамичен баланс, трябваше да разгледаме преразпределението на аеродинамичните натоварвания. Това доведе до проектирането наново на приблизително 90% от компонентите на каросерията, най-вече добавянето на задно крило. Освен всичко това решихме да използваме тази нова хомологация, за да добавим някои подобрения на надеждността и производителността, за да ни дадат най-добрите възможности в шампионата.”
Всички в Peugeot Sport работиха неуморно, за да преработят колата едновременно с участието си в кампанията на WEC 2023.
„Това беше проект в рамките на проекта, което увеличи значително натоварването на екипа“, продължи Оливие Янсони. „Но разчитахме на непоколебимата ангажираност на Team Peugeot TotalEnergies и сега наистина очакваме с нетърпение да покажем резултата от тяхната упорита работа. Целта очевидно е да се върнем сред лидерите, да се борим редовно за подиуми и победи в състезанията.“
Тези подобрения предоставиха и възможност за продължаване на работните отношения, започнали преди четири години с Peugeot Sport
„След първоначалния елегантен дизайн, който отбеляза завръщането на Peugeot в състезанията за издръжливост през 2022 г., сега се спряхме на решение, разгръщащо „главата на лъва“ в различни мащаби“, обясни Матиас Хосан, Peugeot Brand Design директор. „Този графичен дизайн, символизиращ прайд лъвове, предава чувството за колективност, което отразява перфектно ценностите на състезанията за издръжливост.“
„Искахме да подчертаем този отборен дух и богатството от таланти в отбора. Дизайнът се произвежда в различни размери и различни цветове, взети от цветовата таблица на Peugeot Sport, включително черно, сиво, бяло и криптонит. Тази тема е засегната и в продуктите за лайфстайл мърчандайзинг, разработени от екипа за графичен дизайн на Peugeot.“