Нико Розберг (Мерцедес) бе най-бърз до средата на последния ден тестове то предсезонната подготовка на отборите от Формула 1. С темпото си той затвърди доброто впечатление за F1 W04, като дори подобри вчерашното постижение на съотборника си Люис Хамилтън. Нико даде 1:20.130 мин (с гуми софт) – с 0,428 по-добро от това на световния шампион за 2008 г.
Времената на Розберг и Хамилтън впечатляват доста наблюдатели, а шефът на Лотус Ерик Булие припомни, че Мерцедес вървяха добре и в миналогодишните тестове.
– Бяха конкурентоспособни и в началото на сезона. Няма причина да не са бързи отново в началото на предстоящата състезателна година, но да изчакаме до Мелбърн. Не може обаче да се разбере какво ще е представянето като цяло, тъй като досега видяхме скорост в един бърз тур от няколко екипа. Мерцедес определено бяха бързи (в такава ситуация). Нещата обаче са съвсем различни, когато колата е с повече гориво и прави състезателна симулация. Според мен редът в квалификацията ще е различен от този в надпреварите, така че ще е интересно – допълни той.
Второ време до обяд на Каталуния даде Фернандо Алонсо, който се върна зад волана на Ферари F138. Тимът изследваше поведението на потоците около автомобила с аеробоя върху множество елементи. Днес обаче явно бе ред на Скудерията да е потайният тим в питлейна – болидът бе скриван зад паравани веднага след прибирането си в бокса.
Дженсън Бътън кара във финалните изпитания за Макларън, като той бе трети в подреждането. Себастиан Фетел пък бе в Ред Бул RB9, който бе в конфигурацията, карана вчера от Марк Уебър. Очаква се следобед отборът да направи пряко сравнение на двете си аероконфигурации. Междувременно на пистата пристигна шефът на екипа Кристиан Хорнер. Той не бе особено щастлив, когато установи колко фотографи и журналисти снимат колата от прозорците на пресцентъра точно над бокса на Ред Бул.
Кими Райконен се върна на пистата в неделя, след като пропусна съботата заради хранително отравяне. Финландецът обаче нямаше никакъв късмет – проблем в скоростната кутия на неговия Лотус Е21 го спря още след първата инсталационна обиколка. От отбора се опитаха да го обърнат на шега с репликата, че явно колата е прихванала вируса на Кими и скоростната кутия трябва да бъде сменена, но за щастие не се налага да носят нова чак от Париж. (Вчера Ромейн Грожан набързо пристигна от френската столица, след като си бе тръгнал от Каталуния в петък вечер.) Финландецът все пак успя да направи още няколко обиколки минути преди карирания флаг.
Аеропроби бяха в основата на работата на Уилямс и Заубер. FW35 имаше още няколко новости, а Пастор Малдонадо вече заяви, че автомобилът е значително подобрен и с по-високо аеропритискане с новия пакет.
1. | Нико Розберг | Мерцедес | 1:20.130 | – | 53 об. |
2. | Фернандо Алонсо | Ферари | 1:20.494 | +0.364 | 64 |
3. | Дженсън Бътън | Макларън | 1:21.444 | +1.314 | 44 |
4. | Нико Хюлкенберг | Заубер | 1:21.541 | +1.411 | 46 |
5. | Пол ди Реста | Форс Индия | 1:21.664 | +1.534 | 38 |
6. | Пастор Малдонадо | Уилямс | 1:22.415 | +2.285 | 42 |
7. | Себастиан Фетел | Ред Бул | 1:22.514 | +2.384 | 59 |
8. | Шарл Пик | Катерам | 1:23.115 | +2.985 | 53 |
9. | Жул Бианки | Маруся | 1:23.167 | +3.037 | 62 |
10. | Даниел Рикиардо | Торо Росо | 1:23.628 | +3.498 | 46 |
11. | Кими Райконен | Лотус | 1:24.396 | +4.266 | 7 |