Пирели обяви гумите за състезанията в Имола, Монте Карло и Монреал. Подобно на миналата година, италианският производител залага на най-меките смеси от гамата си.
По-рано тази седмица Пирели разкри какви гуми ще се използват за стартовете в Емилия Романя, Монако и Канада. И в за трите състезателни уикенда италианският производител е решил да предложи една и съща селекция и се фокусира върху най-меките смеси в гамата си. За Имола това ще бъде новост, за разлика от Монако и Канада. Миналата година стартът на италианското трасе беше отменен заради наводненията в региона
В края на следващата седмица F1 се насочва към САЩ и Маями. След надпреварата във Флорида световният шампионат ще се върне в Европа. В средата на май F1 отново посещава Имола. Легендарното трасе се завръща в календара след едногодишно отсъствие.
Soft tyres at the restart meant no need to weave for Fernando Alonso… channelling his inner Kimi Raikkonen 😆#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/V5TkCkUngB
— Formula 1 (@F1) April 24, 2024
Седмица по-късно етап идва едно от най-престижните събития в световния шампионат- Гран при на Монако. Състезанието по тесните улици на Монте Карло е уникално по рода си и има свой собствен чар. После F1 се насочва към Канада и пистата Жил Вилньов. Стартът в Монреал продължава да се провежда през юни заради по-благоприятните метеорологични условия в региона.
Пистите в Монако и Канада имат общ характер на градски трасета. Там има тесни стени и малко зони за сигурност. В този случай усещането на пилота за автомобила е от решаващо значение.
Имола също добавя вълнуващи предизвикателства. Неслучайно пилотите винаги са възхвалявали характеристиките на това трасе, което предлага вълнуващи моменти на тези зад волана.
Пирели обяви, че няма да прави промени в избора на гуми за тези надпревари. Базираният в Милано производител е избрал трите най-меки продукти в цялата гама- С3, С4 и С5. Те са съответно софт, медиум и хард. До момента тези гуми се използваха в Гран при на Австралия.
В сравнение с миналата година няма промени, включително в самите продукти на Пирели. В края на миналия сезон отборите тестваха нова версия на C4. След това обаче бе решено да не се променя гамата, оставяйки всичко в същото състояние. Това означава, че пред отборите няма да има някакви сериозни изненади.