Астън Мартин поиска преразглеждане на наказанието на Фернандо Алонсо след спринта през уикенда за Гран при на Китай. Двукратният световен шампион получи 10 секунди добавено време и 3 наказателни точки. Причината бе инцидент с Карлос Сайнц по време на късата състезателна дистанция.
„Стюардите изслушаха пилотите на коли №14 и №55, представители на отборите, данните от системата на маршалите и видео клиповете от пистата и онбордовете на автомобилите. Стюардите решиха, че №14 причинява удара с №55 в девети завой. Резултатът от удара са повреди по болид №55, а №14 спука гума и отпадна преди финала на спринта“, се казва в решението.
Стюардите отбелязаха в решението си, че на практика наказанието е безсмислено, защото Алонсо е отпаднал от надпреварата. Те ще пратят препоръки до ФИА въпросът да се разгледа и да има по-голяма яснота.
„С Карлос вървяхме един до друг в седми завой. След това в осми аз опитах да мина от външната страна, а той не ми остави място“, коментира Алонсо непосредствено след спринта.
Само за три кръга испанският пилот натрупа 6 наказателни точки. Ако един пилот събере 12 наказателни точки в рамките на една календарна година, то това означава автоматично изключване от участие в едно състезание.
Процедурата, която Астън Мартин започна, е така нареченото Right of Review. Тя се състои от две части. При първата стюардите на съответната надпревара разглеждат новата информация, предоставена от отбора. Те трябва да решат дали данните са нови и съществени за случая. Ако стюардите решат, че информацията е нова и има връзка, то тогава се насрочва преразглеждане.