През 2024 г. Audi ще пусне на пазара новия А6 във версии Sportback и комби (Avant), а също и в електрически E-Tron варианти. Наскоро успяхме да заснемем новия A6 E-Tron Sportback, разбира се, с камуфлаж. Тестовият екземпляр изпълняваше изпитателна програма на остров Сицилия.
В средата на март 2023 г. автомобилният производител от Инголщат представи Audi A6 E-Tron Avant като концептуална студия и показа три изображения на Sportback. Според фирмата бъдещите серийни модели ще бъдат 98% идентични с двата концепта.
Действително онова, което можеше да се види от облепения с маскировъчно фолио електрически A6 Sportback в Чефалу, Сицилия, до голяма степен повтаря очертанията на предницата и присвитите светлини на студията. Все пак предната маска, имитираща радиаторна решетка, не е толкова висока и оставя повече място за престилката. По-различни са и страничните части със светлините за мъгла.
Също като Q6 E-Tron електрическият A6 е изграден върху платформата PPE
Както комбито Avant, така и A6 E-Tron Sportback ще бъдат базирани върху новата платформа PPE (Premium Platform Electric), разработена съвместно с Porsche. Тази „скейтборд“ платформа позволява между двата моста да се разположат големи акумулаторни пакети. Тя е мащабируема по отношение на междуосието и размерите на акумулаторите. Първите модели, на базата на PPE, които се появиха на пазара, са Porsche Macan и скоро след него Audi Q6 E-Tron.
Що се отнася до задвижването. и двата електрически A6 ще се предлагат с две опции
– или с електромотор само на задния мост,
– или с по един двигател отпред и отзад за задвижване на четирите колела.
По предварителни данни системната мощност при версията със задвижване на всички колела е 476 к.с., а максималният въртящ момент е 800 Нм. Базовият електрически A6 ще ускорява до 100 км/ч за по-малко от седем секунди. Топмоделът със задвижване на четирите колела би трябвало да постига това за по-малко от четири секунди.
С подобни упражнения обаче максималният пробег от 700 км едва ли ще е възможен. Все още няма данни за размерите на батериите, но вече е потвърден модел със 100 kWh. Акумулаторите работят с 800-волтова технология и максимална мощност на зареждане 270 kW.
Ръководителят на отдела за дизайн потвърди RS6 E-Tron
Планира се и версия RS, както преди време потвърди главният дизайнер на Audi Марк Лихте. Покрай представянето на Activesphere Concept той сподели с колеги от списание Top Gear, че вече е показал RS6 E-Tron на 1000 мениджъри от VW Group. „И те бяха във възторг, когато видяха снимките и моделите на сцената“, допълни Лихте. Очаква се свръхмощният E-Tron да бъде представен публично през 2024 г.
Според шеф-дизайнера Audi RS6 E-Tron „със сигурност“ ще има по-широка каросерия с по-широка следа и по-големи колела от своите A6 събратя. Лихте изтъкна също, че RS версията ще предложи „различна мощност“ – като „различна“ в този контекст вероятно означава „значително по-голяма“. Топдизайнерът на Audi не предостави никакви подробности или данни, но подчерта, че при RS винаги става въпрос за „комбинация от мощ и функционалност“.