Себастиан Фетел (Ред Бул) даде най-добро време през първата половина от втория ден на тестовете на пистата Каталуния. Световният шампион продължи работата си по RB9, като само Серхио Перес (Макларън), Люис Хамилтън (Мерцедес) и Фернандо Алонсо (Ферари) бяха с постижения, по-слаби с до секунда от неговото. Германецът имаше най-голямо предимство в средния сектор на трасето. Малко преди обяд той вече бе с гуми софт (с които даде и най-доброто време до момента, изпълнявайки къса серия от обиколки), след като през по-голямата част от сутринта кара с медиум.
Мерцедес също се трудеха по някои аспекти от програмата си за първия ден на тренировките, но изпитаха и ауспуси без Коанда ефект. Хамилтън показа скорост, макар автомобилът му да не бе особено стабилен. Впечатляващо обаче бе, че англичанинът записа второто по сила време до обяд с твърди гуми (хард).
Алонсо бе със значително по-добър баланс на своето Ферари F138. Испанецът отдели доста време сутринта да тренира стартове и се труди по аеродинамиката на колата си.
Перес и Макларън продължиха работата си по аеродинамиката и поведението на гумите (което дори записваха с камера). МР4-28 отново бе с куп сензори, като най-голямото им струпване бе отляво, под кутията за радиаторите. Те, както и доста други екипи, не гонеха най-добро време за тур. Заубер например изпробваха Drag Reduction Device (DRD). Нико Хюлкенберг имаше и други задачи, след като съекипникът му Естебан Гутиерес се оплака от грижи с гумите и износването им, както и с настройките на С32.
С добро първоначално впечатление от FW35 остана Валтери Ботас, който днес за първи път се качи в новия болид на Уилямс. Той изпълни програмата си до обяд след 53 обиколки (съсредоточена основно върху аеродинамика).
Най-много време през първата половина на деня (въпреки че сесията не бе спирана) загуби Кими Райконен.
След като вчера екипът му имаше грижи с телеметрията и получаването на данни, днес се наложи да смени скоростната кутия в неговия Е21. Тимът се надяваше финландецът да натрупа повече обиколки днес, което не се случи – той остана с едва 4 тура (нито един за време) до обяд.
1. | Себастиан Фетел | Ред Бул | 1:22.197 | – | 43 об. |
2. | Люис Хамилтън | Мерцедес | 1:22.726 | +0.529 | 64 |
3. | Серхио Перес | Макларън | 1:22.743 | +0.543 | 35 |
4. | Фернандо Алонсо | Ферари | 1:23.247 | +1.050 | 28 |
5. | Валтери Ботас | Уилямс | 1:23.561 | +1.364 | 53 |
6. | Даниел Рикиардо | Торо Росо | 1:23.718 | +1.521 | 46 |
7. | Пол ди Реста | Форс Индия | 1:23.971 | +1.774 | 41 |
8. | Нико Хюлкенберг | Заубер | 1:24.638 | +2.441 | 39 |
9. | Шарл Пик | Катерам | 1:26.985 | +4.788 | 52 |
10. | Макс Чилтън | Маруся | 1:28.900 | +6.703 | 32 |
11. | Кими Райконен | Лотус | без време | – | 4 |