Хибридният четирицилиндров двигател за мощните модели на Mercedes-AMG очевидно не се харесва на клиентите. Според някои съобщения в Афалтербах вече се работи върху нов V8 за серията 63.
Мощните осемцилиндрови двигатели отдавна са на върха на йерархията в Mercedes-AMG. Четирилитровият V8 с битурбопълнене дълго време се свързваше с моделното означение 63.
Клиентите искат осемцилиндрови мотори
С представянето на новата C-класа (2023) обаче Mercedes-AMG заложи на свръхмощно хибридно задвижване в C 63 S E-Performance (на снимките). В него като двигател с вътрешно горене участва двулитров четирицилиндров агрегат с турбопълнене. Той е подпомаган от мощен електромотор и като цяло plug-in хибридът осигурява 680 к.с. и 1020 Нм въртящ момент. Стойности, които би трябвало да позволят на клиента с леко сърце да се сбогува с V8 мотора. Това важи и за GLC 63, който хората от AMG също оборудват с тази задвижваща система.
Клиентите и дилърите по целия свят очевидно не гледат на нещата точно по този начин. Както съобщава британският Autocar, търсенето на четирицилиндрови AMG 63 модели далеч не отговаря на очакванията. PHEV задвижването не е онова, което клиентите желаят.
За мощен четирицилиндров PHEV се говореше и във връзка с планираните AMG 63 варианти на CLE. Съответните прототипи бяха забелязани по време на тестови шофирания. Все пак CLE 63 все още не са официално потвърдени, а още по-малко представени. Но версиите от серия 53, които се задвижват от редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор, вече са. И ако се доверим на информацията, за която Autocar твърди, че е получена от високопоставени мениджъри на AMG, шестцилиндровият двигател ще остане на върха в моделите CLE още дълго време, тъй като в Афалтербах вероятно е взето решение за промяна на стратегията.
Нов V8 с хибридна подкрепа
Разработката на нова хибридна версия на познатия осемцилиндров двигател M177 (на снимката) вече била в ход и щяла да бъде готова за фейслифта на CLE най-рано след три до четири години. Британците строят хипотези за четирилитров V8 битурбо, който ще бъде комбиниран с 48-волтов ISG модул с около 20 к.с. – задвижваща система, вече позната от моделите GLE 63 или G 63. Там на разположение са 585 + 20 к.с. и 850 + 200 Нм. Това е по-малко, отколкото при четирицилиндровия Performance PHEV, но е съчетано с автентично усещане за V8.
Индикации за промяната в стратегията дават отново заснети прототипи на CLE, които са с AMG атрибути, но нямат предишната вратичка за зареждане с ток в задната част. В крайна сметка клиентът ще реши дали Mercedes-AMG ще продължи с „даунсайз пърформанс“ хибрида, обясни ръководителят на развойната дейност на Mercedes Маркус Шефер в интервю за Autocar на автомобилното изложение в Пекин.
Все още нищо не е потвърдено
Когато през есента на 2023 г. се появиха спекулациите за завръщането на осемцилиндровия двигател в C 63, главният изпълнителен директор на AMG Михаел Шибе даде да се разбере, че няма да има повече V8 в C 63 или E 63, но че AMG има намерение да се придържа към V8 двигателите в други модели възможно най-дълго. Журналисти от auto motor und sport попитаха за възможното завръщане на V8 в AMG моделите CLE. Отговорът: „Не коментираме възможни бъдещи модели или спекулации“.