Макс Верстапен за първи път от доста време имаше две трудни тренировки. Пилотът на Ред Бул и тимът му така и не намериха оптимални настройки през двата часа за подготовка на пистата Имола. Той неколкократно се оплака от проблеми с баланса. Опитът за коригиране доведе до рязка промяна в поведението на RB20, от която Верстапен също не бе доволен.
„Болидът нямаше баланс. Изобщо не се чувствах комфортно. Всъщност положението беше много зле. В дълга серия също. Дали ще е по-добре утре? Едва ли може да е по-зле от днес“, коментира Верстапен след приключването и на втората петъчна сесия през уикенда за Гран при на Емилия Романя.
Верстапен завърши пети в първата и седми във втората тренировка на Имола. Той на няколко пъти излита от трасето и минаваше през зоните за сигурност.
„Всичко беше много несигурно и бе лесно да изпусна колата. Има доста неща, които трябва да прегледаме, просто защото днес поведението на колата на пистата бе лошо. Трябва да променим нещо ако искаме да сме конкурентоспособни утре. Бяхме със сериозно изоставане в темпото, което трябва да поправим“, допълни Верстапен.
„Ще разгледаме някои неща, които можем да свършим по-добре утре. Но изглежда като че ли останалите са направили крачка напред. Ние имахме един лош ден“, каза още Верстапен.
Imola views 📸🌳#F1 || #ImolaGP 🇮🇹 pic.twitter.com/m0WvVYW4n2
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) May 17, 2024
Междувременно стюардите разследваха съотборника му Серхио Перес и това дали е попречил на Шарл Льоклер по време на втората тренировка. В решението се казва, че са били разгледани обичайните източници – записи от пистата и онборд камери, изслушани са пилотите и представители на отборите на Ред Бул и Ферари.
„Всички страни се съгласиха, че в светлината на това, че случилото се бе по време на свободна тренировка, то инцидентът не налага наказание“, се допълва в решението.