Начало Автомобили Honda показа камион с горивни клетки

Honda показа камион с горивни клетки

1750
0

Honda работи върху системи за алтернативно задвижване, чийто асортимент включва и тежкотоварни автомобили. В Лас Вегас беше представен концептуален камион, задвижван с горивни клетки.

Японският автомобилен производител Honda разгърна сериозно своята водородна програма още в началото на 2023 г. и е постави в нейния център горивната клетка. Наскоро концернът представи първия си сериен модел с горивна клетка за американския пазар – CR-V FCEV. Сега следва тежкотоварен камион, задвижван с горивни клетки.

Над 600 км пробег

Камионът от клас 8 с водородни горивни клетки (Class 8 Hydrogen Fuel Cell Truck), който беше представен на изложението Advanced Clean Transportation (ACT) в Лас Вегас в средата на май 2024 г., все още е ясно обозначен като концептуален модел. За японската фирма горивната клетка е най-добрият заместител на класическите дизелови мотори в тежкотоварните автомобили. Камионът от клас 8 разчита на добре познатите горивна клетки на Honda като доставчик на енергия. В седловия влекач три модула по 80 кВт всеки осигуряват обща мощност от 240 кВт. Водородът, необходим за работата на системата, се зарежда в специални резервоари под високо налягане. В тях се съхраняват 82 кг водород при налягане 700 бара. Високоволтовата батерия на камиона е с капацитет 120 кВтч.

Камионът, който, изглежда, е базиран на Peterbilt модел 579, се задвижва от три нови системи за горивни клетки на Honda. В момента те се произвеждат в завода в Браунстоун, Мичиган, който е част от съвместно предприятие с General Motors. Задвижващата система би трябвало да осигурява на водородния камион общ пробег от около 400 мили (644 км). Тежкият влекач развива максимална скорост от около 110 км/ч.

На външен вид камионът с водородни горивни клетки не се различава от обикновените седлови влекачи. Триосният камион е дълъг осем метра, широк 2,40 метра, висок четири метра и има конвенционален дизайн на предния капак. Горивните клетки са разположени в шасито, а водородните резервоари се намират зад кабината на водача. Honda обяви максимална брутна маса на композицията от 37,3 тона, като влекачът е с тегло малко под 13 тона. От фирмата все още не са коментирали бъдещето на камиона с горивни клетки.