Мерцедес записа доста силно представяне в Канада. Германският производител направи крачка напред благодарение на новите части в болида F1 W15. Според техническия директор Джеймс Алисън, отборът е „очаквал да постигне по-добър резултат в Канада, отколкото в Монако.“ Британският инженер добави, че предстои „труден тест“ за Мерцедес в Барселона.
Мерцедес имаше доста труден старт на сезона. Германският производител заложи на нова концепция на автомобила, която обаче не проработи според очакванията. Тимът от Бракли изпитваше сериозни затруднения в някои състезания и дори записа двойно отпадане в Австралия
През последните надпревари Мерцедес представи немалко подобрения в болида. Най-сериозната новост е предно крило, представено в Монако. Това помогна на Джордж Ръсел да спечели квалификацията в Канада. Така той записа първи полпозишън за тима през тази година. Люис Хамилтън също се представи добре, макар да даде седмо време.
Мерцедес имаше много силно състезателно темпо в Канада. Във втората половина на надпреварата Ръсел беше един от най-бързите на изсъхващото трасе в Монреал. Еднократният победител в F1 финишира трети, макар да допусна няколко грешки. Хамилтън остана четвърти и се справи с Оскар Пиастри. По този начин Мерцедес записа най-добрия отборен резултат за тази година.
В Мерцедес бяха очаровани от постигнатия резултат в Монако. Но от друга страна, тимът остана предпазлив по отношение на следващите няколко състезания.
Алисън предположи, че пистата Жил Вилньов може да е изиграла важна роля за по-доброто представяне на автомобила. Сега е необходимо по-нататъшно потвърждаване на напредъка на F1 W15.
„Очаквахме да се представим добре“, обясни Алисън в клип на Мерцедес в YouTube, визирайки обновеното предно крило на своя автомобил.
„Очаквахме да постигнем по-добър резултат в Канада, отколкото в Монако. Пистата в Канада, макар и необичайна, е малко по-нормална отколкото беше тази в Монте Карло.“
„Това се случи. Новото крило постигна повече резултати. Благодарение на него автомобилът се усещаше лесен за управление, добре балансиран. Крилото превърна автомобила в приятел на пилотите, а не в нещо, с което те се борят. Именно това беше основната причина за проблемите ни в началото на сезона“, добави техническият директор на Мерцедес.
Ръсел и Хамилтън често пъти изразяха недоволството си заради прекалено тесния работен прозорец на F1 W15. Алисън вярва, че въвеждането на последните промени значително е намалило „пиковата“ характеристика на този болид
„Мисля, че го разширихме значително. Все още има какво да направим по този въпрос. Ще научим някои отговори когато отидем на следващата писта, която е Барселона. Там има наистина много съществен диапазон от завои. Освен това настилката е много по-гореща, така че това ще бъде доста сериозно изпитание за автомобила“, обясни Алисън.
„Промените, които направихме, определено карат този автомобил да става по-добър. Това ще бъде така на всяка писта, на която отидем оттук нататък. Характеристиките на Монреал вероятно карат автомобила да изглежда малко по-бърз, отколкото имаме естественото право да приказваме в предстоящите състезания. По-вероятно да бъдем конкурентоспособни, но не и да сме в челото“, каза още техническият директор на Мерцедес.
Алисън също така разкри, че Мерцедес ще въвежда още подобрения за своя автомобил това лято.
„Следващите писти са малко по-строг тест за автомобила- горещ асфалт, по-широки скорости в завоите и т.н.“, каза техническият директор на Мерцедес. „Въпреки това знам и какво ни предстои. Знам и какво планираме да подобрим допълнително в автомобила.“
„Нашето предизвикателство е просто да поддържаме тези подобрения с темпо, което другите не могат да поддържат. Като направим това, можем да изпратим нашия автомобил в челото заради усилията, положени от всички тук през следващите седмици и месеци. Искаме да направим автомобила такъв, че да може да има уикенд като в Монреал или дори по-добър на всяка писта, с която се сблъскаме в бъдеще“, завърши Джеймс Алисън.
Garage pics from Montreal 📸 pic.twitter.com/YqclKN2Lsu
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 13, 2024