Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Екълстоун, Ди Монтедземоло, Уитмарш, Хорнер и Лауда обсъждат Конкорд в Маранело

Екълстоун, Ди Монтедземоло, Уитмарш, Хорнер и Лауда обсъждат Конкорд в Маранело

34
0
Бърни Екълстоун,Кристиан Хорнер

2013 г. започна без подписан във Формула 1 договор Конкорд. Бърни Екълстоун, който управлява търговските права на спорта, постигна търговски споразумения с отборите от Гран при, но под контракта все още липсва подпис от страна на ФИА. Вчера в базата на Ферари в Маранело се събраха Екълстоун, президентът на Скудерията Лука ди Монтедземоло и шефовете на Макларън и Ред Бул Мартин Уитмарш и Кристиан Хорнер, както и Ники Лауда от страна на Мерцедес, за да да се обсъди ситуацията около Конкорд-а, който урежда взаимоотношенията между отборите от Формула 1, носителя на търговските права на спорта и световната автомобилна федерация.

По принцип Екълстоун вече се съгласи да отдели 60% от приходите на спорта за разпределение между екипите. Бе договорено и ФИА да получава по-голям дял от тях, възлизащ на около 40 милиона долара (или 3% от приходите). Бърни обаче дава половината от тази сума, останалото се набавя чрез сериозно повишените суми за участие на тимовете в шампионата.

Новата система се гради на основа ($500 000) и допълнителни суми въз основа на спечелените от всеки отбор точки през предишния сезон (6000 долара на точка за шампионите и 5000 долара на точка за всички останали). И тъй като става дума за значително повече пари, отколкото бяха внасяни досега във ФИА, то Екълстоун и част от екипите вероятно са смятали, че могат да използва трансфера на парите като инструмент в преговорите си с федерацията.

Понастоящем обаче само два отбора по информация на Ауто Мотор унд Шпорт – Макларън и Мерцедес – не са превели изцяло таксите за участие в шампионата. Екипите от Уокинг и Бракли са изпратили основата от половин милион и са задържали допълнителните пари (за първите те възлизат на $1 890 000, а за вторите – на $710 000). Тимовете искали да се уверят, че всичко е изцяло договорено преди да изпратят остатъка.

Основният проблем между трите страни, който остава неразрешен, е контролирането на разходите. Оригиналното споразумение за намаляване на харчовете изтече миналата година, а екипите на Ред Бул, Торо Росо, Ферари и Заубер напуснаха асоциацията на отборите от Формула 1 още в началото на 2012-а. Опитите за нова договорка относно изразходваните средства останаха неуспешни. Големите екипи освен това не желаят ФИА да упражнява контрол върху бюджетите, което също поражда неразбирателства. Тиймшефовете и Екълстоун явно търсят решение на въпроса, за да подпишат окончателно договора.