Начало Автомобилни новини Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4Matic+: Тежък, но бърз

Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4Matic+: Тежък, но бърз

1317
0
Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4Matic+

Първата AMG версия на актуалната моделна серия на E-класата с кодово име W 214 съчетава 100-километров електрически пробег със системна мощност, равна на тази на предшественика си с V8.

От известно време Mercedes-AMG вече има в портфолиото си две хибридни концепции, но сега към тях се добавя и трета. Тя обаче е първата, която ще се продава изрично като такава. Тук, естествено, са нужни някои разяснения.

При Mercedes-AMG на върха на хранителната верига са моделите E-Performance от серията 63. Те комбинират четири- или осемцилиндрови мотори с принудително пълнене и компектен електрически модул.  Той позволява чисто електрическо задвижване, но е предназначен предимно за увеличаване на мощността. От своя страна моделите с номер 53 са най-„меките“ представители на своята гилдия – както по отношение на AMG компонента, така и на електрическия дял. Интегриран стартер-генератор подава 17 kW и 205 Nm, но изпълнява само поддържаща роля спрямо редовия шестцилиндров двигател.

100 километра на ток

В новия HYBRID (изписва се с главни букви) същият трилитров турбоагрегат сега е свързан с голям електрически пакет. Първоначално ще бъде използван в GLE и E-класата – също под означение 53. Ключови данни: хибридната батерия в E 53 е с капацитет 28,6 kWh – четири и половина пъти повече от тази на Е- Performance. Над една четвърт от брутния капацитет е резервирана за доускоряване. Останалите 21,2 kWh са на разположение в нетно състояние, т.е. за изцяло електрическо шофиране. Системата е способна да рекуперира с мощност до 120 kW.  Опционалната функция за бързо зареждане с постоянен ток повишава нивото на заряда от 10 до 80% в рамките на 20 минути в оптималния случай. Електрическият пробег е около 100 км, което би трябвало да е достатъчно за повечето всекидневни пътувания. Накратко: HYBRID с основание може да бъде изписан с главни букви. Въпросът е как това се съчетава с буквите A, M и G.

По принцип проблемът при подобни автомобили е, че електрическият пробег и теглото растат едновременно в ущърб на спортния характер.  В моделите E-Perfomance електромоторът, батерията и периферните устройства тежат малко под 200 кг. При E 53 HYBRID теглото им е почти двойно по-голямо. Въпреки че тези 400 килограма включват и по-богато серийно оборудване, разликата не е за пренебрегване.

Задвижване и динамика, подобаващи за Mercedes-AMG

Срещу това има изпитано средство: повече мощност. AMG комбинира 449 конски сили на двигателя с вътрешно горене и 120 kW електрическа мощност. Резултатът е системна мощност от 585 к.с. (430 kW) и общ въртящ момент от 750 нютонметра. Всеки, който има на борда пакет Dynamic Plus, може за кратко време да получи достъп дори до 612 к.с., като използва стартовия контрол. С него седанът може да достигне 100 км/ч за 3,8 секунди, а комбито (Т-моделът) – за 3,9 секунди. Без този пакет времето е 4,0 секунди или 4,1 секунди за комбито. С увеличения лимит на скоростта чрез AMG Driver’s Package са възможни 280 км/ч (T-модел: 275 км/ч). Стандартната максимална скорост е 250 км/ч.

Дори за хората със „зелена“ съвест хибридното задвижване осигурява екологичен смокинов лист. Може би дори малко повече от това: Спортната E-класа на Mercedes-AMG е в състояние да измине чисто електрически до 100 километра по WLTP.  Енергията за това идва от 21,22 kWh батерия (нето), която по избор може да се зарежда с максимум 60 kW на станция с постоянен ток. (Серийно: 11 kW променлив ток с вградено зарядно устройство). Хибридът може се движи на ток със скорост до 140 км/ч. Силата на рекуперацията се регулира на три нива – до шофиране с един педал.