Начало Други Цолов шести в основната F3 надпревара на пистата Ред Бул Ринг

Цолов шести в основната F3 надпревара на пистата Ред Бул Ринг

1819
0
Никола Цолов
Никола Цолов; снимка: Спас Генев

Никола Цолов спечели още точки в шампионата на Формула 3 с шесто място в основната надпревара на пистата Ред Бул Ринг в Австрия. Вчера българският пилот спечели спринта на трасето в Шпилберг.

Цолов бе десети на стартовата решетка за недолното състезание от шестия кръг на Формула 3 шампионата

Люк Браунинг бе на полпозишън, а до него на първа редица бе Арвин Линдблад. До началото на основната надпревара на пистата Ред Бул Ринг Цолов и Линдблад бяха единствените пилоти с по две победи в първенството от началото на състезателната година.

Стартовата процедура бе отложена с 10 минути. Температурата на въздуха бе 22 градуса, тази на пистата – 27 градуса, по-ниски в сравнение с тези по време на вчерашния спринт. Загряващата обиколка бе отложена с 10 минути.

Браунинг поведе на старта пред Линдблад и Дино Беганович. Цолов отиде девети, но малко след това се върна десети при битка между него, Мартиниус Стенсхорн и съекипниците му в АРТ Гран при Лорънс ван Хюпен и Кристиан Менсъл. В дъното на колоната имаше нечии запушили гуми при спирането за първи завой, но стартът се размина с инциденти.

Във втората от общо 26 обиколки Браунинг бе на малко над секунда пред взелия втората позиция Беганович. Малко преди средата на колоната Цолов вече бе девети пред съотборниците си. В третия тур взе още една позиция и отиде осми – на 0,4 сек от лидера Браунинг. В петата обиколка редът бе Браунинг, Беганович, Линдблад, Габриеле Мини, Оливър Гьоте, Ноел Леон (който стартира от 13-та позиция), Алекс Дън, Цолов, Ван Хюпен, Стенсхорн. Леон успя да изпревари Гьоте за петото място.

Джошуа Дуфек и Себастиан Монтоя отпаднаха от състезанието в шестия тур

Дуфек се сбута с Калъм Воазен, който получи наказание 10 секунди за инцидента. Монтоя, който вече обясняваше случилото се на баща си в пита, се удари с Трамниц. На пистата Леон продължи напред и вече бе четвърти пред излезлия пети Дън. Гьоте заемаше шестото място пред потъналия при атака на Дън Линдблад и Цолов.

В 11-ата обиколка Мари Боя се удар с Никита Бедрин, който остана встрани от пистата. Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар. Състезанието бе възобновено след изтеглянето болида на Бедрин зад мантинелите. Устремът на Леон бе спрян от спукана гума, който изхвърча от трасето. Цолов отиде седми.

В 15-ата обиколка редът бе Браунинг, Беганович, Мини, Гьоте, Дън, Линдблад, Цолов, Менсъл, Трамниц, Ван Хюпен. Дън и Трамниц бяха с наказания за по-ранни инциденти. Боя също получи санкция от 10 секунди.

Беганович се залепи за Браунинг, но все още не атакуваше за лидерството в състезанието. В 17-ия тур Менсъл изпревари Цолов за седмото място, след това мина още три позиции напред. Поредната санкция бе 5 секунди за Киан Шийлдс – за нарушение ограниченията на трасето. Същото наказание бе наложено и на Стенсхорн.

В 23-ия тур Цолов атакува Линдблад и взе седмото място след няколко завоя битка и дори удари на колелата им

В челото Мини опита да задмине Беганович, от което се възползва Менсъл, който излезе трети, но след това Габриеле си върна позицията. Мини атакува отново Беганович и го изпревари за второто място в предпоследната обиколка. Всичко това позволи на Браунинг да се откъсне напред на почти секунда и половина. Британецът спечели втората си победа за сезона, докато зад него борбата за второто място бе изключително оспорвана. Мини и Беганович се надбягваха в продължение на целия последен тур като в крайна сметка италианецът надделя над съотборника си в Према. Менсъл остана четвърти, следван от Гьоте, Цолов, Линдблад, Ван Хюпен, Леонардо Форнароли, Дън.