Електрически двигател, батерия и инвертор вместо кондензатор на времевия поток: Британската компания Electrogenic предлага електрическа конверсия на култовия автомобил DeLorean DMC-12.
Едва ли някой може да отрече, че DeLorean DMC-12 е култов автомобил. Това се дължи не толкова на самия модел, колкото на появата му като машина на времето в легендарната филмова поредица „Завръщане в бъдещето“. Самият DeLorean, от друга страна, беше по-скоро заблуждаващ: С ъгловатите си форми, проектирани от Джуджаро, вратите тип „чайка“ и каросерията от неръждаема стомана той винаги е изглеждал готино. Въпреки това много слабости разваляха удоволствието от DMC-12 за в крайна сметка не особено широкия кръг от собственици (произведени са малко над 9000 бройки).
Най-съществените недостатъци на двуместния автомобил, сглобяван в Северна Ирландия, са проблемите с качеството и надеждността, както и недостатъчната мощност. В това отношение електрическата конверсия – иначе ужасно кощунство в очите на много фенове на класическите автомобили – би трябвало да е добре дошла за DeLorean DMC-12, произвеждан само през 1981 и 1982 г., нали?
Така смятат хората от Electrogenic – компания, специализирана в подобни проекти. Те на бърза ръка изхвърлят 2,9-литровия PRV V6, известен като „европейския V6“. (Абревиатурата означава партньорите в разработката Peugeot, Renault и Volvo.) Вместо това в DeLorean са инсталирани електрически двигател, батерия, инвертор и др., както и, разработен в компанията софтуер.
218 вместо 132 к.с.
Въпреки че DMC-12 развива далеч не толкова голяма мощност, колкото кондензатора на времевия поток, новото електрическо задвижване представлява огромна крачка напред в сравнение с европейския V6. Ако някога двигателят с вътрешно горене е предоставял само 132 к.с. и максимално 220 нютонметра, електромод версията разполага със 160 kW (218 к.с.) и въртящ момент от 310 нютонметра. Трансмисия с фиксирано предавателно число предава тягата към задните колела. Твърди се, че теглото на автомобила е с 40 килограма по-високо от първоначалното. Това означава, че Electrogenic DMC-12 ще тежи около 1,3 тона.
Electrogenic е снабдил DeLorean с няколко режима на шофиране, включително настройки Eco и Sport. Компанията инсталира и система за стартов контрол. Обявеното време за ускоряване на електрическия DMC-12 от нула до 60 мили/ч (96,6 км/ч) е малко над пет секунди. Това прави модерната версия около два пъти по-бърза от оригинала, който постига това за малко повече от десет секунди. Не е известно дали модернизираният култов автомобил ще надхвърля и максималната му скорост (198 км/ч). Оригиналната, разработена от Lotus ходова част си е налице и е „повече от подходяща за новия въртящ момент“. Това твърди шефът на Electrogenic Стив Дръмънд, според когото шофирането на електрическия DMC-12 е „просто приказка“.
Всичко може да бъде демонтирано
Компанията подчертава, че всички съществени компоненти се произвеждат в Обединеното кралство и че оригиналната структура на DeLorean е запазена. „Нищо не се реже, всички промени са напълно обратими.“ Electrogenic поставя акумулаторните батерии под предния капак и в задната част над електромотора. Общият капацитет е 43 киловатчаса, което би трябвало да позволи пробег от около 240 километра. Естествено, електрическият DeLorean може да възстановява енергията чрез рекуперация. Батериите могат да се зареждат бързо с постоянен ток чрез конектор CCS и също така могат да отдават енергия. Буксата за зареждане е разположена централно отзад между светлините.
Интериорът на електрическия DeLorean DMC-12 запазва оригиналния си чар. Зад триспицовия волан, в допълнение към оригиналните аналогови уреди и запазените предупредителни светлини, има цифров дисплей. Той показва режима на движение, нивото на зареждане на батерията и разхода на енергия. Налице са също подобрена климатична система и Apple Carplay за интегриране на iPhone. На централната конзола върху метална пластина са разположени осветеният въртящ се селектор за трансмисията и още един регулатор.
Electrogenic вече предлага своя комплект за електрическо преобразуване на DeLorean DMC-12 по целия свят чрез търговските си партньори. Преустройството, разбира се, може да бъде извършено и в централата на фирмата в Оксфорд. Британската компания все още не е обявила цените.