Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Раздраният под коствал 100 точки аеропритискане на Верстапен

Раздраният под коствал 100 точки аеропритискане на Верстапен

3681
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен изкара необичайно трудна квалификация във Великобритания. Пилотът на Ред Бул бе с повреди по болида си RB20, след като мина през зона за сигурност с чакъл. Той наруга по радиото дъжда, а щетите по колата се оказаха сериозни.

„Малшанс, че в Копс валя точно една обиколка в Q1. Вече бях намалил, защото на визьора ми имаше капки, но въпреки това изтървах колата и едва не катастрофирах. Успях да се опазя от бариерата, но при преминаването през чакъла подът бе раздран“, посочи Верстапен

„Мисля, че отборът свърши страхотна работа и поправи ситуацията колкото бе възможно. Но имаше и някои липсващи неща. Имаше много дупки, висящи парчета, които се бяха удряли, докато върна колата. Всичко това трябваше най-малкото да бъде почистено. Оттам нататък просто се борех с баланса на автомобила. Подът е страшно важен компонент за цялостното поведение на болида. Затова в края на деня съм много щастлив от четвъртото място, честно казано. Радвах се, че с тези щети стигнах до Q3. На този фон четвъртата позиция е даже положителна изненада“, продължи Верстапен.

„Да, щеше да е по-добре да стартирам от първа позиция, но поне сега мога да атакувам в състезанието. Ще видя дали ще успея да притисна пилотите пред мен“, каза още Верстапен.

Кристиан Хорнер каза след квалификацията, че Ред Бул има още един от същата спецификация. Това означава, че на Верстапен няма да му се наложи да използва по-стар вариант. Отборите лимитират производството на резервни части заради ограничените бюджети и вече се е случвало ако нещо ново бъде строшено, на колата да се монтира по-стара версия – просто защото от новата няма повече бройки.

Хелмут Марко каза, че щетите по пода са коствали около 100 точки аеропритискане на Верстапен

„Механиците направиха каквото бе възможно за краткото време на разположение. Направихме някои промени по крилата и намалихме щетите до 20% за последната част от квалификацията. При това положение четвърто място е сензационен резултат“, каза Марко.