Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Във Ферари не са изненадани от изоставането си на Силвърстоун, опитват да...

Във Ферари не са изненадани от изоставането си на Силвърстоун, опитват да стабилизират SF-24

3133
0
Карлос Сайнц, Ферари F1
снимка: Ферари

Ферари се оказа не само зад Мерцедес, Макларън и Ред Бул в квалификацията за Гран при на Великобритания, но и зад… Хаас. Карлос Сайнц се класира седми на грида на Силвърстоун – зад шестия Нико Хюлкенберг. Шарл Льоклер дори не стигна до топ 10 – монегаскът е 11-ти, зад двата Астън Мартин-а и Алекс Албон с Уилямс. Скудерията прави сравнителни тестове по време на тренировките с различни конфигурации в опит да накара новостите, които извади в Испания да проработят. Резултатът не бе окуражаващ, а Сайнц каза, че това не е изненадващо за тима.

„Да, всъщност няма изненада като се имат предвид проблемите ни на високоскоростни писти. Бяхме наясно, че уикендът ни на трасе като Силвърстоун ще е труден“, заяви Сайнц

„Връщането към по-стария под не ни даде допълнителна скорост, а само малко повече постоянство при висока скорост. С този под подскачането е по-малко, а ние се опитваме да стабилизираме максимално колата. Да я направим възможно най-предвидима във високоскоростните секции. Тоест нито има напредък, нито отстъпваме назад. Преследваме само по-балансиран болид.“

„Подскачането продължава да е слабост на колата – има го още от началото на годината като при последната конфигурация беше по-лошо, отколкото при старата. Мисля, че посоката на работа е ясна. Въпросът е какъв резултат ще постигнем ва пистата. Миналата година доказахме, че можем да се развиваме наистина добре през сезона. Потвърдихме го и през зимата, въпреки че последните стъпки не отговарят на очакванията ни“, добави испанският пилот на Ферари.

Льоклер повтори същото като съотборника си – че връщането към по-стар вариант е в търсене на повече стабилност и постоянство на Ферари SF-24

„Имаме много проблеми в момента. Мисля, че в петък научихме много, разделяйки (настройките) на колите. Изтървах Q3 за десета от секундата. На практика за първи път карах тази конфигурация на сухо, тъй като третата сесия бе на мокра писта. Така че, това е положението – опитваме да оптимизираме представянето“, каза Льоклер.

„Мисля, че свършената тук работа това ще ни помогне в дългосрочен план. Но да, според мен платихме сериозна цена. Положението с подскачането беше малко по-добро – това бе основната причина за връщането към стария пакет. Аз изгубих най-много време във високоскоростните секции. В 13-ти и 15-ти завои продължих направо, предна лява гума беше извън работния прозорец, имах свръх малко сцепление. Голяма борба беше с баланса.“

„Определено изгубихме темпо от Монако насам – затова правим всички тези тестове. Стигнахме до заключението, че правилният избор е този уикенд да отстъпим – основно заради подскачането и за да вземем правилното решение за бъдещето. Най-лошото нещо за състезанието ще е нормално състезание с една и съща стратегия за всички. Затова бих приветствал дъжда – това би ни помогнало“, допълни Льоклер.