Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Брандъл: Ред Бул изхвърли Албон, Гасли, Верн и много други заради значително...

Брандъл: Ред Бул изхвърли Албон, Гасли, Верн и много други заради значително по-добри резултати от тези на Перес

6839
0
Серхио Перес
Серхио Перес; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Бъдещето на Серхио Перес ще е тема поне до началото на лятната ваканция във Формула 1. По време на уикенда за Гран при на Великобритания се появи информация за клаузи в договора на мексиканския пилот, според които той може да бъде освободен от Ред Бул предсрочно. Едната е, че до лятната пауза не може да е на повече от 100 точки в генералното класиране зад съотборника си Макс Верстапен. При оставащи 2 състезания до ваканцията разликата е 137 точки. Втората клауза е, че Перес не може да е на повече от 5 места зад нидерландеца в общото подреждане. Макс е пръв, Серхио в момента е шести, а пилотите на Мерцедес Джордж Ръсел и Люис Хамилтън са на 8 и 7 точки зад него.

Трудностите на Перес са широко обсъждани и след края на уикенда на пистата Силвърстоун. Мартин Брандъл посочи в подкаст на Скай Спортс F1, че спонсорските пари и националността на Перес вероятно са факторите, които го спасяват в момента

„Болезнено е да се наблюдава, нали? В петъчната пресконференция попитах Кристиан Хорнер дали съжалява, че е подписал толкова рано през сезона със Серхио. Кристиан отговори, че това е брутален въпрос, но според мен имаше връзка със ситуацията на пистата. Освен това отговорът му гласеше горе-долу: „Виж, мислехме, че Перес преминава през труден период и според нас сигурността на нов договор щеше да успокои нещата. Че ще се окопити и ще си върне формата, както се е случвало в миналото“. Но трудният период продължава“, коментира Брандъл.

„Квалификацията (на Силвърстоун) е добър пример. И двата Ред Бул-а изхвърчаха на Копс, докато малко валеше. Почти идентични излизания от пистата. Серхио се оказа в чакъла и извън квалификацията. Макс някак си продължи в правилната посока, потроши си пода, излезе на страничен път, но оцеля. И това е разликата, когато си уверен. Тогава някак си решаваш проблема.“

„Когато не си уверен, се случва такова глупаво, несръчно завъртане и аз го разбирам напълно. Перес сигурно си мисли: „Какво ще ми се случи сега?“ При тотално доминиращ болид той бе на две-три десети от Макс и нямаше кой да влезе в тази разлика. Сега има два Макларън-а, два Мерцедес-а и от време някое Ферари, влизащи в разликата между Чеко и съотборника му и това увеличава натиска върху него. А напрежението само влошава нещата.“

„Шокиращо е за 6 състезания да спечелиш 15 точки с Ред Бул. Този отбор изхвърли Алекс Албон, Пиер Гасли, Жан-Ерик Верн и много, много други млади пилоти заради значително по-добри резултати“, продължи Брандъл.

„Перес е комерсиално атрактивен за отбора. По принцип е достатъчно бърз, за да свърши добра работа и да даде прилична информация. Не е достатъчно бърз, за да притеснява особено Макс. Досега се получаваше, печелеха и двата шампионата, но изведнъж имат съперници. Ред Бул не може да вземе конструкторската титла без Серхио да е в топ форма. Затова и правилата в това отношение се променят. Човек се чуди колко ли дълго ще се справят с положението.“

Брандъл отново посочи спонсорския аспект на ситуацията и предстоящата Гран при на Мексико. Той обясни, че Ред Бул трябва да балансира всичко и това е особено сложно

„Ако той бе просто „пилот №2“ и нищо от тази комерсиална страна или националността му нямаше значение, вече щяха да са го сменили, нали? Нека сме честни“, добави Брандъл.

Един от споменатите от бившия F1 пилот и настоящ телевизионен коментатор състезатели – Пиер Гасли – бе попитан през уикенда на Силвърстоун за коментар относно ситуацията на Перес. Французинът изкара 12 старта в Ред Бул през сезон преди да бъде върнат в Торо Росо и заменен с Алекс Албон.

„Първо, мисля, че моята ситуация бе много по-различна от тази на Перес. Според мен точно в момента той е под огромен натиск. Честно казано, не знам какво точно да кажа. Той е добър пилот – всички го знаят, но някак си не успява да се справи. Не знам дали е заради него самия или заради отбора и не мога да коментирам това. Като цяло проблемът му сега е, че не усеща колата. Когато се чувстваш силен в болида си, дори да се случи един кофти уикенд на следващия си възстановен, правиш си силните обиколки и дори не мислиш за предишния.“

„Той като че ли не успява да извлече представяне от колата. Дали това идва от него или от тима – не знам. Но очевидно нещо липсва“, каза Гасли

Реакциите в тима бяха наблюдавани внимателно по време на уикенда във Великобритания. В квалификацията в събота Перес сбърка и отпадна в Q1. По радиото каза, че трябва само „някой да го бутне“, защото асфалтът е съвсем близо. От питуола на Ред Бул му отговориха, че това ще се сметне за външна помощ и няма да има право да продължи участието си в квалификацията. Междувременно камерите проследиха реакцията на Кристиан Хорнер при засядането на Перес в чакъла. При всички приказки за бъдещето на мексиканския пилот в тима от Милтън Кийнс това бе прието едва ли не като знак. Хорнер отхвърли подобни предположения.

„Естествено, че си разочарован, когато и двете ти коли не се представят като хората. Чеко изпусна една тренировка – тази, в която участва Исак Хаджар. След това обаче според нас трябваше да е в топ 6. Затова беше толкова разочароващо да изтърве така колата в Q1“, обясни Хорнер.

Хелмут Марко – необичайно за него – пропусна да коментира ситуацията освен да каже обичайното, че Верстапен носи разликата в момента. Хуан Пабло Монтоя обаче направи коментар по повод колите на Макс и Перес по време на интервю за колумбийско радио.

„В Австрия наблюдавах и има разлика в баланса на колата на Чеко и тази на Макс, което ме изненада. Перес не можеше да преминава завоите по-бързо. Автомобилът му беше малко като този на Фернандо [Алонсо]: взимаше кривата и в края ѝ колата не завиваше. Налагаше се да намали преди да е излязъл от трасето. Това може да е проблем от настройките. Да, Чеко нямаше скорост в състезанието, но ако погледнете баланса на неговата и този на колата на Макс, то това са два много различни болида“, посочи Монтоя.