Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Браун: Понякога срещите с другите шефове на отбори са доста смущаващи

Браун: Понякога срещите с другите шефове на отбори са доста смущаващи

1904
0
Зак Браун
Зак Браун, снимка Макларън

Зак Браун призна, че понякога срещите с другите шефове на F1 отбори са „доста смущаващи.“ Главният изпълнителен директор на Макларън изрази възмущението си от това, че някои негови колеги променят мнението си в зависимост от интересите на собствените си тимове.

Браун призна, че е имало опити за преразглеждане на някои от сложните и противоречиви правила на F1. Тези опити обаче са били осуетени от структурата на управление на спорта. Тя на практика която дава на шефовете на отборите достатъчно власт да блокират някои промени

Браун изказа мнението си по една продължаващата вече няколко години дискусия. Тя е свързана с броя на наказателните точки. Според правилата, даден пилот ще бъде отстранен за едно състезание, ако получи 12 наказателни точки в рамките на една година. До момента никой не е бил отстраняван за такова нещо. Но от друга страна има пилот като Кевин Магнусен, който е много близо до граница, тъй като има 10 точки. Други състезатели- Фернандо Алонсо, Серхио Перес и Логан Сарджънт- имат по 8. Ланс Строл има пет, а Люис Хамилтън и Макс Верстапен са с по четири.

Макларън искаше да промени правилата, когато Ландо Норис се доближи много близо до границата преди две години. Но в този случай Отмар Шафнауер се противопостави на всякакви промени. По-късно тогавашния фен на Алпин драстично промени мнението си. Причината за това беше броят наказателни точки, които беше натрупал Пиер Гасли. Съвсем логично, промяната на позицията на Шафнауер раздразни Браун.

„Понякога срещите с другите шефове на отбори са доста смущаващи. Пример за това е когато Ландо получи наказателни точки преди две години“, сподели Зак Браун. „Изтъкнахме, че всъщност по-голямата част от тези наказателни точки не са били „опасни“. Отмар беше напълно против, тъй като всички останали искаха да отстранят Ландо.“

„След 12 месеца Гасли се оказа в същото положение. Тогава Отмар изнесе абсолютно същия случай като нашия. Ние бяхме изненадани: Той дори не знаеше къде е гласувал.“

Браун призна, че подобни действия не са никак здравословни и приятни

„Това не е здравословно. Такова нещо показва, че една година правилото може да ви върши работа, а на следващата година може да не ви върши работа.“

„Има шанс да се премахне  системата от вид гласуване „какво е добро за мен днес.“ Смятам, че просто трябва да се отдръпнем и да оставим ФИА и F1 да регулират справедливостта на спорта.“

„Това означава, че някои ще спечелят, а други ще загубят. , призна Браун. „Възможно е да има моменти, в които да загубим в краткосрочен план, защото бихме искали да блокираме нещо.“

„Но нека да погледнем в дългосрочен план. Ако всички сме за спорт, в който има пълна справедливост и нещата са равни за всички, мисля, че всички печелим.“ Вярвам, че Макларън иска да се състезава по честен, спортен и справедлив начин. Това означава, че понякога нещо може да се случи за нас, понякога може да бъде против нас“, каза още Браун.

Всички промени се одобряват по време на заседанията на Комисията за F1. Но една промяна може да влезе в сила само ако има 28 гласа от общо 30 от ФИА, ФОМ и директорите на F1 отбори. Това означа, че само трима ръководители на екипи могат да блокиран дадени изменения в правилата.

„Бих искал отборите да имат по-малко правомощия“, заяви Браун. „Бих искал да се отървем от мажоритарните гласувания и да преминем към простото „50% и минава.“ Ясно, че всички ще сме в конфликт в даден момент.“

„Наистина трябва да върнем повече власт на F1 и ФИА. Te правят това, което смятат, че е правилно за спорта. Мисля, че понякога ние сме най-големият проблем.“

Според Браун, понякога отборите сами създават някои проблеми, тъй като усложняват прекалено много регламентите

„Отборите колективно са доста виновни. Те сами създават много от тези проблеми и прекалено усложняват това, което искаме в състезателните автомобили, както и това, което искаме в регламентите“.

„В крайна сметка ще се случи нещо. Тогава всички ние ще прекараме прекомерно много време в навлизане в толкова много детайли, но не винаги мислим за непредвидените последици“, добави CEO-то на Макларън.

В началото на юли въпроса за последователността на наказанията отново беше повдигнат заради битката между Верстапен и Норис в Австрия. Трикратният световен шампион се защитаваше много твърдо срещу британеца. В крайна сметка двамата се удариха и съсипаха състезанието си. Инцидентът беше разследван от стюардите, които дадоха 10 секунди към времето на Макс. Това обаче не беше одобрено от ръководството на Макларън. После стана ясно, че е нямало как Верстапен да получи по-сурово наказание.

„Ако вземете инцидента в Австрия и наказанието от 10 секунди – това можеше да не е нищо повече от просто следи от гуми по въздушните кутии на другия пилот“, обясни Браун.

„Случи се така, че този инцидент костваше на двама пилоти състезанието и точки на единия от тях. Не можеш да увеличиш наказанието, защото това се е случило. Трябва да наказваш какъвто и да е инцидент.“

„Това ме кара да се чудя как сме карали състезания без тези неща толкова прекалено дълго време и не сме имали нито един от тези спорове“, заключи Зак Браун.