Начало Други Тойота триумфира в 6-те часа на Сао Пауло

Тойота триумфира в 6-те часа на Сао Пауло

116
0
Тойота №8
снимка, Тойота

Тойота триумфира в 6-те часа на Сао Пауло. Японският производител доминираше през цялата надпревара на пистата Интерлагос. Победата отиде при световните шампиони от прототип №8 Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава. На второ място завърши Порше Пенске №6 с екипаж Кевин Естре/Андре Лотерер/Лорънс Вантор. Последното място на подиума в Сао Пауло остана за Порше Пенске №5 с екипаж Мат Кембъл/Михаел Кристенсен/Фредерик Маковецки.

6 часа на Сао Пауло беше пети кръг от сезон 2024 в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Състезанието се проведе на добре познатата писта Интерлагос с дължина 4.309 км и разположена до бразилския мегаполис. Това беше първи старт за WEC в Сао Пауло от 2014 г. насам

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от FIA – Official account (@fia.official)

Времето преди началото на събитието в Сао Пауло беше топло, сухо и слънчево. Нямаше сериозна вероятност за валежи по време на 6-часовата надпревара на пистата Интерлагос. Старт на състезанието даде секретарят на правителството на щата Сао Пауло Едсон Апаресидо.

Двете машини на Тойота поведоха след летящия старт в Сао Пауло. Японският производител доминираше от началото на уикенда и спечели убедително квалификацията. На трето място беше Порше Пенске №5. Следващите няколко места бяха за Кадилак №2, Jota Порше №12, Порше Пенске №6, Ферари AF Corse №51, Jota Порше №38, БМВ М WRT №20 и победителят от Льо Ман Ферари AF Corse №50. Стартът мина чисто и без сериозни инциденти.

Тойота №7 и Тойота №8 водеха колоната след първите 45 мин. от състезанието в Сао Пауло. Зад тях беше Порше Пенске №5. По-назад имаше оспорван двубой между прототипите на Ферари, Алпин и Порше. В дъното на колоната се движеха машините на Ламборгини, Пежо и единственият прототип на Isotta Fraschini. В категорията LMGT3 също имаше оспорвана битка между отделните марки.

Тойота водеше колоната с наближаване на преполовяването на 6-те часа на Сао Пауло. Японският производител нямаше сериозен съперник, с изключение на единия прототип на Порше Пенске. По-назад имаше няколко инцидента, включително AF Corse №83, каран от Роберт Кубица. Полякът се озова извън пистата след контакт с Жулиен Андлауер от Протон Порше №99.

Около 4 часа преди финала Тойота №7 имаше проблеми при зареждането с гориво в бокса. Така прототипът на японците отпадна от борбата за победата в Сао Пауло и позволи на Тойота №8 да поведе колоната. Междувременно борбите на пистата бяха много оспорвани и в двата класа на WEC.

В следващите два часа Тойота №8 контролираше събитията и изгради голям аванс спрямо съперниците си. По-назад Калъм Илот от тима на Jota Порше се удари в стената от гуми. Британецът успя да се върне на пистата и да стигне до бокса. В челото бяха други прототипи на Порше. Машините на Ферари бяха по-назад от очакваното. Заради успеха в Льо Ман, Скудерията беше сериозно ощетена заради правилата на BoP

Тойота №8 в крайна сметка грабна победата в Сао Пауло. Това беше първи успех за световните шампиони от началото на кампанията. Подиумът допълниха машините на Порше Пенске с номера 5 и 6.

На четвърто място остана Тойота №7 с екипаж Камуи Кобаяши/Майк Конуей/Ник Де Врис. Следващите две места бяха за Ферари AF Corse №51 с пилоти Антонио Джовинаци/Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо и Ферари AF Corse №50с пилоти Мигел Молина/Антонио Фуоко/Никлас Нилсен. На седмата позиция остана Jota Порше №38 с екипаж Дженсън Бътън/Фил Хенсън/Оливър Расмусен. На осмо място остана Пежо №93 с екипаж Микел Йенсен/Нико Мюлер/Жан-Ерик Верн. Топ 10 в Сао Пауло допълниха БМВ М WRT №15 с пилоти Рафаеле Марчиело/Дрис Вантор/Марко Витман и Алпин №36 с екипаж Никола Лапиер/Матю Ваксивиер/Мик Шумахер.