Тото Волф коментира възможността Мерцедес да доставя задвижващи системи на Алпин от 2026 г. Австриецът призна, че отборът е „отворен“ към това нещо и би добавил друг клиентски отбор, който да замести Астън Мартин. Но от друга страна шефът на Мерцедес заяви, че Алпин първо трябва да реши дали ще се откаже от собствената си програма за двигатели.
В момента Алпин е един от малкото отбори на стартовата решетка, който използва собствени задвижващи системи. Такива са още Ферари и Мерцедес. Двигателят на Алпин се произвежда в департамент, намиращ се във Вири Шатийон
Алпин се е регистрирал като производител на новите задвижващи системи, които ще се използват от 2026 г. нататък. Инженерите на отбора продължават работата във Франция и са фокусирани изцяло върху новия агрегат.
Преди близо месец се появи информация, че Алпин може да се откаже от двигателите на Рено. Говори се, че от висшето ръководство на марката обмисля дали да прекрати програмата си за задвижващи системи и да работи с друг производител. Най-вероятно става въпрос за Мерцедес, макар и някои да посочваха и Ферари.
Настоящата генерация двигатели ще се използва до 2025 г. Известно е, че моторът на Рено има по-малко мощност в сравнение с тези на другите производители. Французите обаче не могат да правят подобрения, свързани с производителността заради замразяването на двигателите преди две години
Неотдавна Тото Волф призна, че е отворен за идеята Мерцедес да доставя двигатели на Алпин. Австриецът обаче е наясно, че ситуацията е доста сложна.
„Ситуацията е сложна, защото ни харесва мисълта да заменим Aston Martin с друг отбор заради самото обучение, което правиш“, обясни Волф.
„Мисля, че така сме устроени като организация. Колкото повече задвижващи агрегати [доставяме], толкова по-добре е от гледна точка на ускоряване на някои разработки или на надеждността. Това е мястото, на което се намираме.“
„Въпросът не отишъл отвъд точката на обмяна на мнения и провеждане на проучвателни дискусии. Първо Алпин трябва да вземе решение дали иска да продължи с програмата си за двигатели в F1 или не“
„Едва когато вземат това стратегическо решение, ние ще се започнем разговори. Казахме им, че сме отворени към това нещо“, добави шефът на Мерцедес.
Джеймс Ваулс също коментира тази тема. Шефът на Уилямс е на мнение, че такава късна смяна на силовия агрегат би поставила Алпин в трудна позиция
„Колкото повече задвижващи агрегати имаш в обръщение, толкова повече се учиш. В това няма съмнение“, каза Ваулс. Британският инженер работеше в Мерцедес до края на 2022 г.
„От наша гледна точка ние работим заедно с HPP, за да получим правилната концепция за 2026 г. Каквото и да правите, в този случай ще бъдете с 6 до 12 месеца по-назад от останалите три отбора. Това е доста неблагоприятно в общия план на нещата.“
„Това не означава, че е непостижимо, но ще има области, в които ще правите големи компромиси. Има огромно количество работа, за да се получат правилно нещата през 2026 г. Затова най-малкото решение за оформлението всъщност може да има доста голямо влияние“, добави шефът на Уилямс. Отборът от Гроув ще използва задвижващи системи на Мерцедес до 2030 г.
Mercedes is open to supplying engines to Alpine from 2026 if Alpine decides to end its Renault engine program and become a customer team.
– Mercedes’ cooperation with Aston Martin ends after the 2025 season, leaving capacity at Mercedes’ HPP department in Brixworth for a new… pic.twitter.com/x5DeFtFjoU
— This is Formula 1 (@ThisIsFormu1a1) July 14, 2024