Карлос Сайнц коментира днешната квалификация за Гран при на Унгария. Пилотът на Ферари беше сравнително доволен от постижението си и вярва, че четвъртото място е било „най-добрият резултат, който е можел да постигне“. В същото време Шарл Льоклер не беше удовлетворен от шестото време, което даде в сесията.
Сайнц започна много силно уикенда в Унгария. 29-годишният пилот оглави класирането в първата свободна тренировка. След това във втората той остана трети и затвърди доброто си представяне.
Днес Сайнц остана пети в третата свободна тренировка на пистата Хунгароринг. Състезателят на Ферари изоставаше от колегите си от Макларън, както и от Джордж Ръсел и Макс Верстапен. Въпреки това Сайнц се надяваше да направи прогрес в квалификацията.
Испанецът мина безпроблемно първите два сегмента от квалификацията. Но за негово нещастие, балансът на болида на Ферари не беше много добър. Това се виждаше най-добре в последния завой, където той и Льоклер правеха много корекции на волана
Сайнц даде четвърто време преди второто спиране на квалификацията заради удара на Юки Цунода. В крайна сметка това беше максимума за него, тъй като нямаше отговор на темпото на Макларън и Верстапен.
„Имахме добра квалификация като цяло. Правих солидни обиколки всеки път, когато бях на пистата, натискайки автомобила до краен предел. Този уикенд се одобрихме малко, но недостатъчно“, сподели Сайнц.
„Четвъртото място беше най-добрият резултат, който можеше да постигнем днес. Като гледам таблицата с времената, нямаше как да сме по-напред. Утре трябва да сме изключително концентрирани през цялото състезание, защото може да има някои възможности. Трябва да сме сигурни, че сме там, за да ги използваме. Нямам търпение да се състезаваме“, добави пилотът на Ферари.
Съотборникът на Сайнц Шарл Льоклер остана шести. Пилотът на Ферари се бореше сериозно със своя болид. За съжаление, той пострада заради инцидента на Цунода в края на Q3
„Шестото място не е резултат, от който съм доволен. Обиколката ми в Q3 не беше най-чистата. След червения флаг знаехме, че ще е много трудно да я подобрим, но все пак опитахме“, каза Льоклер.
„Мисля, че това беше най-доброто, което можехме да направим днес. Трябва да работим, за да си върнем темпото, което имахме в началото на сезона. Утре ще се постараем да увеличим максимално точките за отбора и ще видим докъде ще ни доведе това нещо“, добави състезателят на Ферари.
Шефът на Ферари Фредерик Васьор направи анализ на днешното представяне на Сайнц и Льоклер в двете сесии.
„Днешният резултат отразява ситуацията по отношение на йерархията сред отборите. В Макларън бяха бързи при всички условия и заслужават да са на първа редица. В същото време ние трябва да се съсредоточим върху себе си“, каза Васьор.
„По време на свободните тренировки температурата на пистата беше почти 60 градуса. След това за квалификацията имахме лек дъжд в началото и беше много по-хладно. Това направи сесията по-трудна за управление, дори и условията да са еднакви за всички“, обясни шефът на Ферари.
„Разбира се, би било по-добре да стартираме близо до челото. Но от четвърто и шесто място все още можем да спечелим добри точки и да се целим в подиума, тъй като смятаме, че имаме конкурентно състезателно темпо.“
„В Унгария не е толкова трудно да се изпреварва, както преди, особено с втората DRS зона. Затова трябва да видим какво можем да направим утре в състезанието, което ще бъде едно управление на гумите, тъй като се очаква отново да бъде топло. Ясно е, че все още трябва да натискаме върху развитието на автомобила си, за да настигнем тези, които са отпред. Междувременно трябва да увеличим броя на точките в утрешното състезание“, заключи Фредерик Васьор.
Your ticket to our #HungarianGP garage 🎟️#F1 pic.twitter.com/qieuNS1ZBB
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) July 20, 2024