Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо разкритикува бързото спиране на Q3 заради инцидента на Цунода

Алонсо разкритикува бързото спиране на Q3 заради инцидента на Цунода

1011
0
Фернандо Алонсо
Фернандо Алонсо, снимка Спас Генев

Фернандо Алонсо беше крайно недоволен от решението на рейс контрола да спре квалификацията след инцидента на Юки Цунода. Пилотът на Астън Мартин е на мнение, че от ФИА са допуснали „груби грешки“ по отношения на действията си след случилото се. Алонсо също така беше недоволен, че не е успял да завърши последната си бърза обиколка заради червения флаг.

Алонсо беше един от десетте участници в последния сегмент от квалификацията за Гран при на Унгария. Около 2 мин. и половина преди финала Цунода претърпя катастрофа на пети завой. Японецът мина през тревата и загуби контрола над своя болид. В резултат на инцидента сесията беше моментално спряна.

Спирането на сесията засегна няколко пилоти, които бяха в бързи обиколки. Сред тях беше и Алонсо. Двукратният световен шампион беше в последния сектор на трасето, преди да бъде принуден да върне газта. По този начин той загуби възможността да подобри времето си

Алонсо беше крайно недоволен от решението на рейс контрола веднага да спре квалификацията. Според него,  моментът, в който е взето решението за червен флаг, е една от грешките, допуснати от ФИА.

„Истината е, че ФИА понякога се справя добре, а понякога прави груби грешки. Вчера те направиха една от тях“, сподели Алонсо през испанската телевизия DAZN.

„Обявиха червения флаг, когато бях в последния завой, което е изненадващо. Имаше инцидент на пети завой. Обикновено винаги изчакват автомобилите да завършат обиколката. Това е „говорената норма“, добави пилотът на Астън Мартин.

Алонсо заяви, че е бил с „десета и половина“ по-бърз от предишната си обиколка, когато сесията беше спряна.

Веднага след инцидента на Цунода, на пистата дойде медицинският автомобил. Това изискваше неутрализиране на сесията, поради което бе показан червеният флаг. Между показването на жълтия флаг в сектора, където започна катастрофата на Цунода, и появата на червените знамена имаше само 12 секунди. След още 25 секунди на трасето бе изпратен медицинският автомобил

Появата на червения флаг доведе до известно объркване за Алонсо и съотборника му Ланс Строл. Двамата бяха изпратени в зоната „Парк ферме“ от официалните лица, които погрешно смятаха, че сесията е приключила. След като разбраха грешката си, двамата пилоти на Астън Мартин получиха разрешение да се върнат в гаражите си, за да могат да се присъединят към останалите си колеги при рестарта на сесията.

„При влизането в питлейна Ланс и аз бяхме поставени в закрития парк“, каза Алонсо. „Те затвориха питлейна. Вкараха ни в закрития парк и ние излязохме от колата. След което ни казаха, че Q3 започва отново.“

Алонсо отбеляза, че грешката вероятно не е променила стартовата му позиция, тъй като е нямал нови меки гуми.

„Върнахме се в колата, затегнаха ни предпазните колани и отидохме в гаража. Нямах повече меки гуми, така че не излязох повече.“ Всички тези неща обикновено не се случват в тези състезания“, допълни Алонсо.

Съотборникът на Алонсо Ланс Строл остана осми след края на квалификацията в Унгария. Канадецът също успя да прескочи първите два сегмента от сесията и да запише добър резултат.

„Хубаво е, че и двата автомобила стигнаха до Q3. Екипът направи някои промени в настройките. Изглежда, че охлаждането на пистата също ни помогна. Q1 беше доста интересно. Бях 16-ти, когато заваля дъжд,. После се върнах на пистата и направих добра обиколка, точно когато пистата изсъхна. Ето защо обичам смесените условия по време на квалификацията“, каза Строл.

„В Q3 видяхме дъжд на радара, затова решихме да използваме новите меки гуми за първия манш. Това не беше най-чистата обиколка в сесията ми. От друга страна можем да се борим за точки от осма позиция. Всички в отбора положиха много усилия, за да получат тези актуализации на автомобила. Ще се стремим да запазим тази инерция и в състезанието“, добави пилотът на Астън Мартин.