Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мекис: Загубата на производител на двигатели не е добра новина за спорта

Мекис: Загубата на производител на двигатели не е добра новина за спорта

4013
0
Лоран Мекис
Лоран Мекис, снимка Ред Бул Контент Пуул

Лоран Мекис реагира на новината за потенциалното оттегляне на Рено като производител на двигатели в F1. Ръководителят на Виза РБ призна, че загубата на ОЕМ [производител на оригинално оборудване] не е никак добра новина за спорта. Темата беше коментирана и от колегите на Мекис Фредерик Васьор, Алесандро Алуни Брави и Бруно Фамен.

По-рано този уикенд се проведе традиционния брифинг на шефове на отбори в F1. По време на нея стана ясно, че Бруно Фамен спира да ръководи Алпин в края на август. Френският специалист ще се фокусира върху програмите на марката в други шампионати. Фамен добави, че Алпин планира да се откаже от двигателя на Рено след влизането на новите разпоредби през 2026 г.

В момента F1 разполага с четири производителя на двигатели-Мерцедес, Ферари, Хонда и Рено. Французите не доставят мотори на клиентски екипи и разчитат само на Алпин. Не е тайна, че агрегатът на Рено разполага с по-малка мощност в сравнение с тези на съперниците си.

Планът е F1 да разполага с шест доставчика на двигатели през 2026 г. след идването на Ауди и Форд. Германският производител ще погълне Заубер, докато американските им колеги ще работят заедно с Ред Бул. Хонда на свой ред се разделя с австрийската компания и се прехвърля при Астън Мартин.

Сега обаче броят на производителите може да бъде сведен до пет след спекулациите на оттегляне на Рено, които циркулират от юни насам. Изявлението на Фамен на практика потвърди тази перспектива и беше донякъде изненадващо.  Съвсем очаквано, станалите директори на отбори на брифинга бяха попитани какво мислят за потенциалното напускане на Рено.

„Мисля, че винаги е лоша новина, когато загубиш ОЕМ [производител на оригинално оборудване]“, заяви Мекис. „Разбира се, от това, което казва Бруно, ОЕМ ще остане само като отбор. Една от големите цели на тези нови правила през 2026 г. беше да се привлекат повече производители. В крайна сметка, ако всичко се развие така, както каза Бруно, ще получим един напълно нов производител [Ауди] и един, който си тръгва [Рено].“

„Загубата на производител на двигатели не е добра новина за спорта. За щастие тя идва в момент, в който има много производители в F1. Затова бих казал, че спортът може да си позволи тази промяна. Но никога не е приятно, когато губим производител на задвижващи агрегати“, добави шефът на Виза РБ.

Междувременно Васьор се съсредоточи върху човешката страна от потенциалните последици от прекратяването на програмата за задвижващи системи на Алпин.

„Аз съм по-фокусиран върху хората в Рено“, каза Васьор. „Познавам много добре компанията, тъй като съм прекарал няколко години в нея. Започнах кариерата си през 1992 г. с Рено и съм дълбоко привързан към тях и смятам, че това е срамно.“

Фамен пък призна „невероятната работа“, свършена от служителите във Вири-Шатийон, където се произвежда задвижващият агрегат на Алпин. Брави пък беше съгласен с казаното от Васьор

„Напълно съм съгласен с Фред. Смятам, в момента това е от решаващо значение. Можем да споделим това чувство с Бруно, тъй като хората са важни и трябва да се фокусираме върху тях“, обясни Брави.

„Това може би нещо, което трябва да се разбере добре. Изглежда, че решението на Алпин не е свързано с новия регламент за задвижващите системи или с траекторията, която F1 поема през 2026 г.“

„Мисля, че регламентът е много привлекателен за новите производители. Ауди е перфектният пример за това. Благодарение на този нов регламент има голям интерес от страна на автомобилната индустрия, която иска да бъде във Формула 1. Това е стълбът на технологията и най-добрият стенд за тестване на бъдещите технически решения за мобилност.“, обясни колегата на Мекис.

„Мисля, че това е нещо различно от решението на Рено. Ние, като участващи в Формула 1 трябва да сме наясно с това и че може да се случи понякога.“
„Но както каза Фред, [това], важни са хората. Надявам се, че проектът, който Бруно разработва, ще продължи напред, защото самият Бруно и хората във Вири-Шатийон, които аз също познавам лично, заслужават това“, добави представителят на Заубер.