Старата любов ръжда не хваща – особено ако е облечена с карбон. През 2025 г. HWA ще върне на пътя Mercedes 190E 2.5-16 Evo 2. Рестомодът* съчетава външния вид на шосейния автомобил от DTM с модерни технологии. Екземплярът с номер 000 беше продаден на търг, състоял се на 27 юли на езерото Тегернзее. Цената значително надвиши очакванията.
HWA, компанията за моторни спортове, основана през 1998 г. от Ханс-Вернер Ауфрехт (основател и на AMG), анонсира за 2025 г. свой собствен автомобил: HWA Evo е рестомод на Mercedes-Benz 190E 2,5-16 Evo 2. Хората от Афалтербах вече представиха първия готов автомобил. Общо ще бъдат произведени само 100 бройки.
Екземпляр 000 беше продаден на търг за 1,3 милиона
Екземплярът с номер на шасито 000 беше продаден от аукционната къща RM Sotheby’s на 27 юли 2024 г. Търгът се състоя край езерото Тегернзее. Продаденият автомобил е изработен преди началото на малката серия и според производителя ще бъде обект на специално внимание. Купувачът ще получи подписани от HWA копия на някои документи, чиито оригинали ще постъпят в архива на компанията.
„Серийният“ HWA Evo струва около 850 000 евро с данъците. Участниците в търга – в залата, по телефона и по интернет, усилено наддаваха един срещу друг. В резултат на това крайната продажна цена достигна 1,31 милиона евро. Сумата е с около 50% по-голяма от каталожната цена на следващите 100 автомобила. Клиентът може да избере цвета и оборудването – но трябва да плати отделно за допълнителните екстри.
Компанията на основателя на AMG Ханс Вернер Ауфрехт е създала, наред с други неща, и шосейната версия на CLK GTR. HWA участва и в реализацията на Mercedes-Benz CLK DTM AMG от 2004 г. и SL 65 AMG Black Series от 2008 г. Фирмата е доставчик на автомобилни производители и е активна в моторните спортове. Това включва успехи във Формула 2, 3 и Е, както и в GT състезанията с SLS AMG GT3.
Рестомод на базата на 190
HWA използва като основа за Evo каросерията на обикновен Mercedes 190E (серия W 201). Вътрешното оборудване и техниката биват премахнати, ламарината получава катодна защита с потапяне във вана. Резултатът обаче вече няма много общо в техническо отношение с модела предшественик на С-класата. За да постигнат разпределение на теглото 50:50, техниците преместват позицията на скоростната кутия към задния мост.
Вместо коаксиални пружини и амортисьори и пространствено многораменно окачване, всяко колело се води от двойка носачи. Серийно кованите джанти са 19-цолови на предния мост (гуми 245/35), а отзад са монтирани 20-цолови джанти с гуми 265/35. Оригиналният Evo 2 от 1990 г. се е движил със 17-цолови колела по поръчка. В сравнение с оригинала рестомодът нараства във всички посоки: дължината е 4,58 вместо 4,43 м, междуосието се увеличава от 2,67 на 2,75 м, а широчината – от 1,72 на 1,90 м. Височината е 1,36 метра.
190 Evo 2 с 450 или 500 к.с.
Центърът на тежестта е на 40 см над пътя, а собственото тегло е 1360 кг. Въпреки карбоновите панели на каросерията то съответства на първоначалното тегло на стандартния Evo 2. Той обаче е имал под капака си четирицилиндров двигател, а не V6 битурбо. Съобщава се, че трилитровият мотор изпраща 450 к.с. и 550 нютонметра към механичната шестстепенна скоростна кутия. HWA определя максималните обороти на смазвания със сух картер двигател на 6800 об./мин.
Инженерите от HWA са ограничили максималната скорост до 270 км/ч. Спирачната сила се осигурява от 380-милиметрова шестбутална система на предния мост и 360-милиметрова четирибутална на задния мост. Използват се конвенционални стоманени дискове, а като опция се предлага карбоново-керамична спирачна уредба.
При по-голям глад за мощност се препоръчва опционалният пакет за модернизация „Affalterbach“. С него мощността се увеличава до впечатляващите 500 к.с., а максималната скорост – до не по-малко впечатляващите 300 км/ч. Използваният битурбо V6 задвижва редица модели на Mercedes от C-класата до S-класата от 2010 г. насам. HWA обаче е предоставила на двигателя по-мощен мапинг благодарение на собствен контролен блок и също така е инсталирала собствена ESP. Приятна допълнителна информация: Докато оригиналният 2,5-16 Evo 2 се предлагаше само в синьочерен металик (цветови код 199) и два пъти в сребристо на финала, сега можете да поръчате HWA Evo във всяка възможна комбинация от цветове и покрития.
Цена: 849 660 евро
Включени са също ABS и разрешение за движение по пътищата, а производството е планирано да започне през четвъртото тримесечие на 2025 г. Ще бъдат произведени 100 бройки – при нетна единична цена от 714 000 евро. В Германия цената с включен 19% ДДС е 849 660 евро. При поръчката HWA изисква 30-процентов депозит, т.е. 254 898 евро.
*Restomod е термин, използван първоначално в САЩ, който означава реставрация с добавяне на съвременни компоненти, позволяващи безопасно, комфортно и екологично шофиране на класическия модел. Най-често бива повишена и мощността на двигателя. Голям привърженик на restomod е телевизионната звезда Джей Лено.