Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Заубер се намира в сериозна криза след края на първата половина от...

Заубер се намира в сериозна криза след края на първата половина от сезон 2024

849
0
Заубер C44
снимка, Заубер

Заубер се намира в сериозна криза след края на първата половина от сезон 2024. Отборът от Хинвил продължава да заема последното място при конструкторите и да няма нито една спечелена точка. Представянето на Заубер не се подобрява макар и големия брой подобрения, които екипът донесе в последните състезания.

Заубер направи сериозна трансформация в началото на тази година. Отборът отново започна да използва оригиналното си наименование след раздялата си с Алфа Ромео. Промени бяха направени по разцветката и дизайна на автомобила. Единственото нещо, което не остана непроменено, беше пилотския състав. Заубер продължи да разчита на Валтери Ботас и Гуаню Жу за трета поредна кампания

Швейцарският отбор беше близо до зоната на точките в първия старт за сезона в Бахрейн. Тогава Жу финишира 11-ти. Китаецът се движеше десети в даден момент, но за нещастие загуби позиция от Фернандо Алонсо.

В следващите състезания Заубер се сблъска с големи проблеми при спиранията в бокса. Това попречи на Ботас и Жу да се борят за точки в Джеда и Мелбърн. Отборът направи пълно разследване на случилото се и обеща да не допусне повторение на тези кошмарни питстопове.

С напредване на сезона представянето на Заубер ставаше все по-лошо и по-лоши. Тимът рядко успяваше да прескочи първия сегмент от квалификацията. В някои случаи C44 разполагаше с добро квалификационно темпо. Но в състезанията автомобилът беше изключително бавен и не работеше добре с гумите.

Заубер представи много подобрения в Унгария. Това обаче не помогна на Ботас и Жу да се борят за места в зоната на точките. Седмица по-късно в Белгия, двамата отново изоставаха твърде много от челната десетка. Ботас остана 15-ти при развяването на карирания флаг. Същевременно Жу отпадна още в началото заради хидравличен проблем.

„Опитахме да направим нещо различно в стратегията Макар и да не се получи, вероятно можехме да останем извън състезанието. Дори и да бяхме завършили с няколко места по-напред, това най-вероятно нямаше да ни донесе точки“, сподели Ботас след Гран при на Белгия.

„Все пак е положително усещането, че бяхме в малко по-добра позиция по отношение на състезателното темпо спрямо основните ни конкуренти. Това обаче все още не беше достатъчно за челната десетка. Затова трябва да продължим да въвеждаме подобрения и да напредваме във всяка област.“

„Сега отборът го очаква заслужена лятна почивка. Първата половина на сезона беше предизвикателна. Ще се стремим да се презаредим и да се завърнем по-силни в Зандвоорт в края на август“, добави пилотът на Заубер.

Същевременно Жу разкри малко повече подробности за проблемите си по време на надпреварата

„Състезанието в Белгия отбеляза разочароващия край на първата половина на сезона. То започна доста добре за нас. Избрахме да потегли с твърдата смес. Темпото и цялостният баланс на автомобила бяха добри и успях да спечеля позиции“, коментира Жу.

„Бях близо до двата автомобила на Хаас пред мен, преди да изпитам загуба на мощност, последвана от загуба на спирачки, което сложи край на състезанието ми. Смятам, че имахме потенциа. Стартът с твърдите гуми ни даде някои стратегически възможности, което направи отпадането още по-разочароващо за целия отбор. Сега ще се отправим към лятната почивка, за да презаредим и да се върнем освежени. Надявам се, че Зандвоорт – където ще карам със същия подобрен автомобил, с който Валтери кара в последните две състезания – ще бъде повратна точка за нас като отбор“, добави пилотът на Заубер.

Заубер продължава набирането на персонал, както и с предстоящото обединение с Ауди. Миналата седмица стана ясно, че марката се е разделила с Андреас Зайдл и Оливер Хофман. В същото време беше обявено привличането на Матия Биното. Бившият кадър на Ферари ще ръководи проекта на Ауди в F1.

Заубер също така не е финализирал пилотския си състав за 2025 г. В края на април отборът обяви, че е подписал с Нико Хюлкенберг. За негов съотборник се спрягаше Карлос Сайнц. Испанецът обаче отхвърли офертата на Ауди и избра да отиде в Уилямс. Опциите пред германския производител са доста ограничени. Преди няколко дни стана ясен трансфера на Естебан Окон в Хаас. Французинът също беше една от целите на Ауди.