Начало WRC News Рованпера води след изпълнения с екшън петъчен ден на рали Финландия

Рованпера води след изпълнения с екшън петъчен ден на рали Финландия

541
0
Кале Рованпера
Кале Рованпера, снимка Тойота

Кале Рованпера води след края на петъчния ден на рали Финландия 2024. Пилотът на Тойота оцеля в касапницата и допусна най-малко грешки по бързите и коварни чакълени пътища. Рованпера има аванс от 8 сек. пред съотборника си Елфин Еванс. Трети на 8.6 сек. е Себастиен Ожие също с Тойота.

Рали Финландия е девети кръг от сезон 2024 в световния рали шампионат. Състезанието се провежда на бързите чакълени пътища около област Ювяскюля в централата част на страната. Екипажите от различните класове на WRC ще изминат 20 специална етапа с обща дължина над 300 км

Днешният ден беше изключително дълъг и труден. Екипажите изминаха общо девет специални етапа, които бяха бързи, но и изпълнение с много капани и опасности.

Рованпера се представи много силно. Финландецът записа четири етапни победи и се задържа на временна първа позиция след края на днешния ден.

Пилотът на Тойота преодоля прекомерното презавиване в ранните етапи, за да има крехка преднина от 0.2 сек. пред Еванс в средата на деня. Следобед Рованпера вдигна темпото, за да увеличи разликата, тъй като дъждовните трасета станаха изровени и още по-предизвикателни.

„Денят беше труден, особено заради времето“, каза Рованпера. „Наистина променливи и трудни условия, така че съм доста щастлив, че имах чист ден.“

„Утре със сигурност ще е трудно. Mисля, че и по тези етапи имаше много дъжд, но ще видим как ще е сутринта. Всички момчета натискат здраво и разликите са наистина малки, така че ще бъде голяма битка“, добави пилотът на Тойота.

Втори и трети са Еванс и Ожие, събрани в рамките на няколко десети. По този начин Тойота окупира първите три места в рали Финландия след края на днешния ден.

За разлика от Тойота, отборът на Хюндай преживя катастрофален ден. Марката загуби два от своите автомобили заради катастрофи. Първо От Танак бе принуден да се оттегли в третия етап заради тежък инцидент. В резултат на това навигаторът Мартин Ярвеола aбе откаран в болница за медицински прегледи и ще остане през нощта за наблюдение


Междувременно Есапека Лапи се оттегли от четвърта позиция, след като се удари в дърво, което откъсна задното окачване на автомобила му.

Лидерът в шампионата Тиери Нювил беше последният пилот на Хюндай във Финландия. Изкачвайки се в класирането след оттеглянето на съотборниците си и катастрофата на Такамото Кацута, той се задържа на четвърто място след края на деня.

Нювил бе възпрепятстван от настройките на автомобила си и слабото темпо сутринта. До момента белгиецът изостава от Ожие с 16.9 сек. При това положение Нювил е на път да намали аванса си спрямо Еванс в общото подреждане.

Пети и шести в рали Финландия са Адриен Фурмо (М-Спорт Форд) и Сами Паяри с Тойота. Денят на финландеца се състоеше от две половини. Дебютантът в клас Rally1 завърши първия етап с повредено задно крило, което го принуди да завърши останалите сутрешни етапи със значително намалена аеродинамика.

Следобед Паяри вдигна темпото и дори записа първи етапен успех в рали Финландия. Така той стигна до топ 5 и се възползва от грешките на своите съперници. Останалите места до топ 10 се заемат от Грегоар Мюнстер (М-Спорт Форд) и представителите на WRC2 Оливър Солберг (Шкода), Яри-Мати Латвала (Тойота) и Роберт Вирвес също с Шкода.