Кадилак разширява програмата си в WEC. Американският производител ще разполага с два прототипа в клас Hypercar от следващия сезон. Кадилак също така обяви и бъдещото си партньорство с отбора на Jota.
Вижте тази публикация в Instagram.
Кадилак ще работи с Jota от сезон 2025 нататък. Британският отбор ще ръководи заводската програма на марката в WEC. Jota ще разполага с два прототипа Кадилак V-Series.R. Така ще се спазят новите правила, които влизат в сила догодина. Те задължават всеки един производител да използва две машини в категорията на хиперавтомобилите
Jota ще наследи Чип Ганаси Рейсинг. Американският отбор приключва партньорството си с Кадилак след старта в Бахрейн. Двете страни приключват съвместната си работа и в американския еквивалент на WEC- IMSA.
Партньорството между Кадилак и Jota беше прогнозирано през последните месеци. В крайна сметка то стана факт през вчерашния ден.
Не се разкрива кога е договорена сделката между двете страни. Предполага се, това е станало между откриващия старт в Катар и този на Спа, който се проведе през май.
„Кадилак се гордее, че ще се състезава с най-добрите в света като част от WEC. Това включва и тима на Jota. Развълнувани сме да посрещнем Jota през следващата година. Ние обединяваме десетилетията на състезателен технически опит, за да постигнем непрекъснати успехи на пистата“, сподели вицепрезидентът на марката Джон Рот.
От Jota също приветстваха новината за партньорството с американския производител.
„След като се състезавахме срещу Cadillac V-Series.R през последните два сезона, се убедихме колко конкурентен е той. Затова за нас е истинска чест и привилегия да ни бъде поверено да използваме автомобилите от 2025 г. нататък“, каза Сам Хинет.
„Можете да преброите на пръстите на едната си ръка производителите, с които бихте избрали да се състезавате със спортни автомобили. Кадилак и GM са на тази ръка. Заедно с Порше и Ферари е са едни от имената, които са синоним на състезанията за издръжливост“, добави ръководителят на британския отбор.
В момента Jota използва два прототипа Порше 963. По-рано тази година екипът спечели 6-те часа на Спа благодарение на прототип №12 с екипаж Калъм Илот и Уил Стивънс.
Не се знае кои ще бъдат пилоти на Jota Кадилак през 2025 г. Предполага се, че марката ще заложи отново на Ърл Бамбър и Алекс Лин. В същото време към тима може да се присъедини някой измежду Илот и Стивънс. Не се знае какво ще бъде бъдещето на другите пилоти на Кадилак Себастиен Бурде и Ренгер ван дер Занде.
Вижте тази публикация в Instagram.