Уилямс няма търпение да работи с Карлос Сайнц. Според Дейв Робсън, пристигането на испанеца ще бъде сериозно предизвикателство за отбора и ще увеличи трудностите при вземане на решения на питуола. Робсън също така се надява догодина Уилямс да има два автомобила, които се борят за точки във всеки един старт.
Уилямс има следния начин на работа през последните сезони. Британският отбор разполага с един пилот, който се представя много по-силно от своя съотборник. Преди години такъв беше случаят с Джордж Ръсел и Николас Латифи. Британецът редовно беше много по-бърз от канадския си съотборник и печелеше повечето точки за отбора
Настоящата ситуацията в Уилямс е идентична с тази преди няколко години. Отборът отново разполага с пилот- Александър Албон- който превъзхожда своя съотборник- Логан Сарджънт. Това улеснява задачата на тима при вземането на стратегия и определянето на настройките на автомобила.
Догодина към Уилямс ще се присъедини Карлос Сайнц. Следователно отборът от Гроув трябва да разполага с двама равностойни пилоти, които могат да се борят за точки във всеки един кръг. Последният такъв случай в тима беше наблюдаван през сезон 2016, когато в тима караха Фелипе Маса и Валтери Ботас.
Ръководител на отдела за представяне на автомобилите на Уилямс Дейв Робсън е наясно с предстоящите предизвикателства за тима. Британският инженер си спомни за предишния период на отбора, в който двете коли редовно се бореха един друг за място в челната десетка.
Робсън очаква, че наличието на двама силни пилоти в близко съревнование ще повиши значително работата на Уилямс във всички аспекти на управлението на състезанието. Тук се включват стратегическите решения, спиранията в бокса и развитието на автомобила.
„Мисля, че има няколко неща, които ще бъдат малко трудни за нас като инженерен екип“, коментира Робсън.
„Няма съмнение, че това е чудесна новина за нас и истински сигнал за намеренията ни. Не познавам [Сайнц] като личност, но знам, че има репутацията на човек, който кара всички много здраво, за да извлече всичко от колата.“
Робсън е категоричен, че Сайнц ще бъде много взискателен и ще иска да разполага с възможно по-силен автомобил.
„Сигурен, че той ще бъде взискателен. Това е нещо, от което имаме нужда. В същото време знам от ранния си период в Уилямс, когато имахме Фелипе и Валтери, или преди това в Макларън. Когато имаш двама пилоти, които се натискат един друг и се борят за сериозните позиции, носещи точки, тогава става много по-трудно. На питуола също става по-трудно, когато имаш два автомобила, които се състезават директно един срещу друг.“
„Няма причина да мислим, че това ще завърши зле. Определено не е така. Определено ще бъде различно от това, с което сме свикнали досега“, каза още пърформанс директорът на Уилямс.
Следващата година ще бъде критична година за растежа и развитието на Уилямс. Отборът от Гроув иска да се подготви възможно най-добре за новите правила, които влизат през 2026 г.
Отборът от Гроув се стреми да използва предстоящия сезон, за да усъвършенства процесите си и да изгради по-здрава основа. Това важи както по отношение на представянето на автомобила, така и на вътрешната динамика.
„С оглед на 2026 г. трябва да използваме добре следващата година. Има много инженерна работа, за можем да разберем по-добре автомобила и да го направим по-бърз и да вземем някои неща за 2026 г.“, обясни Робсън.
От Уилямс ще се опитат да се сработят със Сайнц възможно най-добре. Според Робсън, отношенията на испанеца Албон ще бъдат от ключово значение за прогреса на отбора през следващия сезон.
„Голяма част от учебния процес през следващата година ще бъде свързан с разбирането на самия Карлос, преработването на динамиката на отбора на пистата и във фабриката. Искаме да разберем как да се справим с двама пилоти, които се конкурират помежду си. Това е фантастична новина, която определено ще ни разтърси малко“, завърши Дейв Робсън.
IT’S FINALLY RACE WEEK 🙌 pic.twitter.com/jg0gLqhFAG
— Williams Racing (@WilliamsRacing) August 19, 2024