Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Абитебул изрази съчувствието си към служителите във Вири-Шатийон

Абитебул изрази съчувствието си към служителите във Вири-Шатийон

1458
0
Сирил Абитебул
Сирил Абитебул, снимка Хюндай

Сирил Абитебул също коментира намерението на Алпин да се откаже от собствените си задвижващи системи. Френският инженер изрази съчувствието си към служителите в департамента във Вири-Шатийон, които познава добре от времето, което прекара в Рено.

Алпин обмисля дали да се откаже от собствения си двигател след края на сезон 2025. Френският отбор се е регистрирал като производител на новото поколение силови агрегати, което ще се използва от 2026 г. Въпреки това висшето ръководство на Рено обмисля да спре произвеждането на двигатели за F1 и да насочи ресурсите си другаде

Отказването от собствения двигател ще бъде сериозна промяна за Алпин. Очаква се французите да се откажат от статуса си на заводския отбор и да се превърнат в клиенти на Мерцедес. Алпин също така може да използва скоростна кутия и други компоненти, произведени от Мерцедес.

Несигурността около бъдещето на Рено като производител на задвижващи предизвика сериозен смут сред служителите във Вири-Шатийон. Именно тук се произвеждат всички двигатели на марката, използвани в F1 вече повече от 40 години. Някои от служителите във Вири-Шатийон дори заплашиха със стачка и бойкот на работата на завода, разположен недалеч от Париж.

Някои шефове на F1 отбори коментираха планът на Алпин да се откаже от двигателя на Рено. Според Лоран Мекис и Фредерик Васьор, загубата на производител на оригинално оборудване не е добре за F1. Двамата се изказаха и в подкрепа на хората, които работят в завода във Вири-Шатийон.

Сирил Абитебул също не остана безучастен към спекулациите относно бъдещето на Алпин. Френският специалист прекара в Рено 15 години. В края на 2020 г. той беше изненадващо уволнен от тима, който тъкмо правеше промяна на своята идентичност. Абитеул призна предизвикателствата, пред които са изправени бившите му колеги във Вири.

„Съжалявам за групата от хора, които познавам много добре“, сподели Абитебул. „Работих там 15 години. Това е дълъг период от време и много неща се промениха.“

„Иска ми се да мисля, че това не е краят на историята за тези, които са посветили живота си на F1. Аз обаче вече не съм шеф там, така че е трудно да коментирам“, добави французинът.

Абитебул не работи в F1 вече повече от три години. 46-годишният инженер прекара известно време в Mechachrome. Френската компания произвежда двигатели за Формула 2, Формула 3 и други шампионати

От началото на 2023 г. Абитебул ръководи програмата на Хюндай в световния рали шампионат. По-късно той беше повишен до президент на моторспорт дивизията на южнокорейския производител.

През последната година се появиха спекулации, че Хюндай също проявява интерес към новите технически правила за задвижващите системи. Някои източници дори споменаха, че марката обмисля участие в световния шампионат като спонсор или в партньорство с някоя от настоящите тимове на грида.

Абитебул коментира спекулациите за F1. Французинът беше категоричен, че от Хюндай не са готови да участват в най-високото ниво на моторните спортове.

„Не мисля, че сме готови за това. F1 е напълно отделен свят. Няма как да дойдем като спонсор. Ние сме автентични. Не е в наш интерес да плащаме чужди сметки. Другият вариант е да дойдем със собствена технология. Но както казах, не мисля, че сме готови за това“, заяви Абитебул.

Френският инженер призна, че Хюндай може би ще обмисли участие в F1 в по-далечно бъдеще. Това обаче ще бъде значително начинание за марката, изискващо продължителна подготовка.

„Засега не сме готови за това и дори не се интересуваме. Може да се случи в дългосрочен план. Изобщо не сме готови в краткосрочен план.“

„Единственият ни шанс да влезем би бил през 2031 г. Все още не сме решили коя ще е тази година. Определено ще ни трябват пет години, за да се подготвим. Да вземем за пример Ауди. Преди две години те взеха решение да влязат в спорта през 2026-та“, завърши Сирил Абитебул.

Хюндай може да насочи усилията си към състезанията за издръжливост. Говори се, че марката обмисля да се включи в категорията на хиперавтомобилите под името Genesis. Не се изключва Хюндай да си партнира с някой отбор по подобие на Порше, Кадилак и др. производители.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Hyundai Motorsport (@hmsgofficial)