Хюндай може да се присъедини към WEC и IMSA през 2026 г. Според различни източници, южнокорейският производител обмисля програма в най-високото на състезанията за издръжливост. Очаква се скоро да стане ясно дали Хюндай ще създаде прототип според правилата на клас LMDh.
Hyundai could join #WEC and #IMSA in 2026 using the LMDh platform as reported by Sportscar365.
Chip Ganassi Racing could be an option for the South Korean manufacturer as a contracted squad.
Full story: https://t.co/78nPfSc6Ao pic.twitter.com/7YZl88LlJ1
— Hypercar GTP (@Hypercar_GTP) June 27, 2024
Хюндай се очертава като следващия кандидат за присъединяване към най-високия клас прототипи в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC) и американския му еквивалент IMSA. Предполага, че южнокорейският автомобилен производител е близо до даването на зелена светлина за програмата
Многобройни източници разкриха, че Хюндай който вероятно ще работи под луксозната марка Genesis в Северна Америка. Има вероятност производителят да дебютира още през сезон 2026 г. в WEC и IMSA с автомобил от клас LMDh.
Говори се, че Хюндай може да работи заедно с Чип Ганаси Рейсинг. Американският отбор се разделя с Кадила в края на тази година. Въпреки това Ганаси изрази желание да продължи участието си в състезанията за издръжливост с друг производител.
Известно е, че президентът на Хюндай Моторспорт Сирил Абитебул е присъствал на тазгодишното издание на 24-те часа на Льо Ман. Според доклад на Ауто Мотор Унд Шпорт, французинът е провел разговори с промоутъра на WEC ACO. Немското издание съобщава, че Хюндай вероятно ще си партнира с Далара или Орека по отношение на шасито. Двигателят пък ще бъде разработен заедно с Пипо Моторс ще доставя двигателя.
Слуховете за навлизане на Хюндай в редиците на LMDh датират още от 2020 г. Тогава беше обявена съвместната платформа на ACO и IMSA. Първоначално тимът Брайън Херта Аутоспорт бе свързван с програмата на южнокорейския производител. Това обаче така и не се случи.
Смята се, че решението на ФИА, ACO и IMSA да удължат регламентите за класовете Hypercar и GTP до 2029 г. е една от движещите сили за преоценка на участията на Хюндай в състезанията за прототипи от най-висок клас.
Наскоро президентът на IMSA Джон Дунън заяви, че е запознат с „няколко“ нови производители, които са започнали преговори за програми на LMDh през последните седмици.
Хюндай ще се присъедини към Акура, Алпин, Ламборгини, БМВ, Порше и Кадилак. Всички тези марки имат прототипи, построени според правилата на LMDh. В същото време в клас LMH участват прототипи на Ферари, Isotta Fraschini, Пежо и Тойота. Догодина към тях ще се присъедини и Астън Мартин
В началото на месеца се появи информация, че Хюндай проявява интерес и към F1. Но от друга страна, едно евентуално участие във Формула 1 би било прекалено скъпо и неоправдано. От друга страна, платформата на състезанията за издръжливост изглежда по-привлекателна заради по-малкото разходи и по-голямата конкуренция. Освен това, Хюндай ще може да се състезава в WEC и IMSA, ако разполага с прототип от клас LMDh.
Shakedown: shook#RallyPoland #WRC pic.twitter.com/c5PSETTOig
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) June 27, 2024