Начало Тест драйв Renault засилва още позициите си в средния клас със Symbioz

Renault засилва още позициите си в средния клас със Symbioz

2201
0

В продължение на повече век компанията Renault си е изградила репутация на изключително успешен производител, особено на автомобили в средния клас. Десетилетия наред, модел след модел французите ревниво запазват своите отлични позиции и ги разширяват. Правят го, улавяйки отлично пулса на пазара, модата, развитието на техниката. В историята си имат забележителни луксозни и спортни модели, но гръбнакът на успеха им винаги са били удобните, сигурни, достъпни и практични семейни коли. Тези обобщения ми идват на ум, докато слушам представянето на Symbioz. Това е най-новият модел на Renault, седмият (!) продукт на марката в компактния среден клас (така нареченият C-сегмент). Французите са абсолютно наясно с важността на тази част от пазара. На нея се падат 39% от продажбите в Европа. Съвсем не случайно те са така активни именно в този сегмент.

Symbioz e позициониран между Captur и Austral

Има дължина от 4,41 м и разстояние между осите от 2,64 м. Ширината му е 1,79 м и комбинира модерен външен SUV дизайн с вътрешно пространство за петима, място за багаж и авангардни технологии. При положение, че технически Symbioz e много близък до своите събратя, логично по време на представянето в близост до Валенсия следва и въпросът защо е необходим още един модел при тази така наситена гама от продукти? Домакините подробно обясняват, че така клиентите още по-прецизно ще могат да намерят точно това, което търсят и подчертават прецизно спецификите на новия продукт.

Задният ред седалки например има възможност да се плъзга на 16 см. Така товарният обем може да варира според нуждите от 492 до 624 литра и да достига 1582 литра при сгъване. Това създава възможност за пренасяне на товари с дължина до 1,68 метра. Багажникът няма ръб и е с плосък под. Това го прави лесен за товарене, а шофьорът може да отвори или затвори електрически капака, с бутона, с картата за свободни ръце или просто като прокара крак под сензора на задната броня. Това са важни детайли за такъв модел.

Съвсем не случайно и пред хотела, където е премиерата, е паркирано и едно отлично Renault 16TX от 1973 г.

Това е един от последните варианти на легендарния модел, променил представите за комфорт и удобство в средния клас още с появата на първата версия през 1965 г. Още тогава французите дават възможност за трансформации в салона, пренасяне и на по-големи товари и т.н. Symbioz може и да не направи подобна революция, но следва философията на въпросния последен вариант на 16-ката с 4 фара, 5-степенна скоростна кутия и т.н., предлагайки повече комфорт и модерна техника. Французите твърдят, че новият модел е с идеален размер както за бизнес, така и за семейна употреба, особено в градските райони. Среда, където 360-градусовата камера и сензорите за паркиране отпред, отзад и отстрани са особено полезни.

В интериора е търсено също голямо удобство, материали, които се почистват лесно, но същевременно са елегантни и удобни. Горната част на на таблото е с полиран алуминий, докато долната част е завършена със синтетична кожа, с видими горни шевове.

Symbioz ще се предлага с наистина пълен набор от високотехнологично оборудване, включително Solarbay покрив, който е малка революция за този клас. Мултимедийната система OpenR Link с Google е с 10,4-инчов вертикален екран сензорен екран като стандарт за всички версии. 10,3-инчов дисплей зад волана дава информацията за скоростта и т.н. На разположение са всички услуги на Google с Google Maps, Google Assistant и каталога Google Play (с достъп до над 50 приложения).

Когато казвам, че Renault успешно долавя ритъма на пазара, това важи както за външните форми и обзавеждането, така и за задвижванията, управлението и т.н.

Затова съвсем не е изненадващо, че моделът стартира на пазара този септември първо само във версия с хибридното задвижване E-Tech със 145 к.с. Подробно сме ви разказвали за тази технолотия на Renault със специфичната ѝ скоростна кутия с опита от Формула 1 и т.н. При този модел е особено важно, че разходът на 1,6-литровия бензинов двигател е сведен до едва 4,7 литра/100 км по WLTP. Отделяни са и едва 105 гр/км въглероден двуокис.

Нивото на ефективност осигурява пробег до 1000 километра. Освен това новата функция E-SAVE поддържа заряд на батерията на минимум 40%. Тя се активира от бутон на таблото вляво от волана. Функцията гарантира оптимална работа, когато автомобилът има нужда от повече мощност за каране и изпреварване или за движение само на ток в центъра на град.

Батерията е с капацитет 1,2 kWh и е добре интегрирана в конструкцията. За ефективността спомагат както добрата аеродинамика, така и сравнително ниското тегло на колата. Symbioz тежи под 1500 кг (от 1423 до 1476 кг) и е висок 1,57 м. Така зад волана се усеща управлението на един приятен, пъргав автомобил, определено по-лек и послушен от много други. Предното окачване е класически MacPherson. Отзад е избран полутвърд мост, както го определят французите. Настройките за управление и работа на амортисьорите дават добър контрол върху движението. Сервоусилвателят на волана е калибриран за по-бърза реакция от събратята.

Моделът идва със специални джанти и 19-инчови гуми Michelin 225/45R19

Любопитно е още, че Symbioz има не само SUV външен дизайн, но и ще се предлага с функцията Extended Grip. Тя е достъпна в зависимост от страната като опция с хибридния двигател E-Tech със 145 к.с. и само с 18-инчови гуми. В зависимост от условията на шофиране могат да се активират 2 специфични режима (сняг и всички терени). В същото време просветът от 169 мм позволява на Symbioz да излези малко и извън утъпкания път.

Моделът разполага още с 29 помощни програми за шофиране, включително задно автоматично аварийно спиране. Налице е Active Driver Assist за автономно шофиране от ниво 2. Predictive Hybrid управление (с хибридно задвижване) оптимизира ефективността чрез максимално използване на електрическа енергия по време на шофиране. Европейският стандарт GSR2 (обща наредба за безопасност) изисква някои помощни средства за шофиране (ADAS). Активира се по подразбиране при всяко стартиране на колата. За тази цел има нова функция вляво от волана – My Safety Switch. Тя позволява на водачите да активират или деактивират предпочитаните от тях настройки за пет ADAS едновременно с едно натискане на бутон.

Symbioz ще се предлага в три нива на оборудване: Techno, Esprit Alpine и Iconic. Първите превозни средства са планирани за доставка от началото на септември 2024 г. Нивото на оборудване Evolution и двигателите с вътрешно горене ще бъдат налични за поръчка на по-късно през годината.