Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Норис пред Верстапен и Хамилтън в първата тренировка на Зандвоорт

Норис пред Верстапен и Хамилтън в първата тренировка на Зандвоорт

3614
0
Ландо Норис
Ландо Норис; снимка: Майкъл Потс

Ландо Норис записа най-добро време в първата тренировка през уикенда за Гран при на Нидерландия. Втори и трети зад пилота на Макларън останаха Макс Верстапен с Ред Бул и Люис Хамилтън (Мерцедес). Тренировката бе почти скъсена наполовина заради лошото време в началото, когато имаше само отделни опознавателни обиколки.

Час и половина преди първата петъчна тренировка на отборите от Формула 1 на пистата Зандвоорт заваля. В началото на сесията температурата на въздуха бе 19 градуса, тази на пистата – 21 градуса, продължаваше да вали и бе мъгливо със силен вятър. Прогнозата за уикенда е за променливи условия и точно в тях Шарл Льоклер видя възможност за може би малко по-добър резултат за Ферари.

„Мисля, че може би ще имаме подобен уикенд на последните две състезания. Ние не оптимизирахме представянето си, опитвайки някои екстремни промени по колата и опитвайки се открием какво не ѝ е наред. След като разбрахме проблема, решихме да се фокусираме върху оптимизиране на уикендите си и оттам нататък започнаха да идват и резултатите. Това ще е целта и за предстоящата надпревара – да извлечем максимума от всичко“, обясни Льоклер.

„Според мен на писта като тази може да имаме малко повече проблеми. Ако обаче свършим всичко както трябва и имайки предвид условията – вятър в петък, дъжд в събота, то вярвам, че е възможно да се появи шанс за нещо повече“, допълни Льоклер.

Екипът на Ферари няма нови компоненти за уикенда на пистата Зандвоорт. Без новости за Нидерландия са още отборите на Мерцедес, Астън Мартин и Заубер. Мерцедес изпробва новия под, който имаше още на Спа в Белгия, но впоследствие махна от колите

С доста нови компоненти пристигна отборът на Макларън. Екипът от Уокинг има нова предна част за MCL38, нови задно крило и бийм уинг. Ред Бул е с нови капак на двигателя, хейло и стойки на огледалата. Уилямс е първите си значителни новости, включващи сериозни промени по под, страничните кутии за радиаторите и капака на двигателя. Отборите на Алпин, Хаас и Виза РБ също са с някои промени по автомобилите си.

Пиер Гасли излезе от боксовете след като тренировката започна официално. След него се появиха пилотите на Хаас Кевин Магнусен, Нико Хюлкенберг (който излетя от пистата). Робърт Шварцман също направи опознавателна обиколка. Пилотът от академията на Ферари участва в тази сесия с отбора на Заубер и бе в кокпита на Валтери Ботас.

„Доста лудо е с този вятър“, бе коментарът на Гасли в отговор на въпрос какво е положението на трасето.

Карлос Сайнц и Гуаню Жу на свой ред направиха по една обиколка на Зандвоорт преди да се приберат. Всички бяха с гуми за мокро.

„Честно казано, усещането на пистата е доста прилично. Никъде няма локви“, бе реакцията на Шварцман

Състезателите на Уилямс и Льоклер бяха следващите пилоти, които излязоха да проверят условията на трасето. Шарл пръв опита и записа обиколка за време – 1:26.530 и след това 1:26.111 мин. Хюлкенберг се върна на пистата, но пак излетя в зона за сигурност с чакъл. Това не отказа немския пилот на Хаас и той също направи бърза обиколка, веднага след която изхвърча и се наложи да мине по страничен, осигурителен път.

Почти в средата на тренировката облаците над Зандвоорт се разкъсаха и дори проблеснаха тук-там слънчеви лъчи. Макс Верстапен, който до този момент си бе в бокса, бе първият пилот с интермедии на пистата. Пилотът на Ред Бул, който тази неделя ще се състезава в своята Гран при №200, записа два най-добри сектора и след това се завъртя. Успя да се обърне и продължи, докато вече изпълнили трибуните на Зандвоорт зрители го приветстваха.

Верстапен направи още един бърз тур и излезе начело с 1:21.300. В този момент в таблицата имаше едва седем времена. След това бе изпреварен от Джордж Ръсел с 0,856 сек по-добро постижение (също с интермедии) на бързо изсъхващата писта.

Ландо Норис бе следващият пилот начело с 1:20.392 мин

Гасли пък бе следващият през чакъла и през осигурителния път, откъдето се наложи да преминат още Сайнц и Серхио Перес. Температурата на асфалта се качи до 22 градуса. 12-ина минути преди финала на сесията Норис, Ръсел и Фернандо Алонсо бяха вече със сликове на трасето. Норис записа 1:17.367 мин. Ръсел бе на половин секунда от него, Оскар Пиастри – почти на секунда от съотборника си в Макларън.

Времената падаха стремглаво през последните минути на сесията. Ръсел излезе начело, след което бе изместен отново от Норис с 1:14.519. Пилотите на Ферари сложиха гуми медиум, докато всички останали бяха със софт. Пиастри записа първо време – 1:14.293. Броени минути преди карирания флаг на трасето имаше трафик и се случиха няколко засичания.

След още няколко френетични размествания Норис даде най-доброто време в тренировката – 1:12.322. Верстапен с едно финално усилие за момент излезе пръв преди пилотът на Макларън да го измести от тази позиция. Състезателят на Ред Бул остана на 0,201 сек от Норис. Трети се нареди Хамилтън, следван от Сайнц, Ръсел, Алекс Албон, Пиастри. Топ 10 допълниха Хюлкенберг, Магнусен и Гуаню Жу.