Върховият компактен модел става още по-спортен с оптимизирана ходова част и нови гуми. Потвърждава го новият рекорд на Audi RS3 на Северната отсечка на Нюрбургринг.
По-плоска и значително по-широка от преди, шестоъгълната решетка Singleframe подчертава динамиката на компактния спортен автомобил. Обемната, покрита с мрежа повърхност е със структура на преплетени ромбове. Допълват я новооформени странични отвори за въздух и преден сплитер по цялата широчина. Фаровете с нови дневни светлини също подчертават върховата динамика на модела. 24 елемента образуват цифровия подпис, който специално за RS3 показва кариран флаг. С матричните LED фарове може да се избира между три допълнителни дизайна на дневните светлини от MMI сензорния дисплей.
Освен в специфичните за RS екстериорни цветове Kyalami зелено и Kemora сиво, екстериорът може да е боядисан в новите Ascari blue и прогресивно червено. За първи път се предлага и Daytona сиво като матово покритие. Предната решетка Singleframe и дифузорът серийно са в черно – по избор на клиента в изпълнение гланц или мат.
Тъмен интериор, подравнен отгоре и отдолу волан и RS черупкови спортни седалки
В интериора, който е доминиран от тъмни цветове, всичко подчертава спортния характер на автомобила. Спортни RS черупкови седалки, карбонови елементи, спортни дисплеи, плосък отгоре и отдолу волан. Независимо дали е със серийната перфорирана кожа, или по избор в Dinamica с цветна маркировка на 12 часа, той предлага добър захват за динамично завиване с RS3. Опционалните RS черупкови седалки осигуряват още по-добра опора. Централната част на седалката с RS декорация тип пчелна пита е изработена от микрофибърна тъкан Dinamica. За страничните елементи е използвана кожа Pearl Nappa. Черният панел под опорите за глава е с интегрирана голяма RS емблема. Подобно на матовия карбонов гръб на облегалката на седалката той изразява спортния дух на RS3.
Петцилиндров двигател с неповторим звук
Audi RS3 продължава да разчита на петцилиндровия 2.5 TFSI двигател от Audi Sport. Агрегатът с мощност 294 кВт (400 к.с.) и максимален въртящ момент от 500 нютонметра изстрелва RS3 за 3,8 секунди до 100 км/ч. Като опция моделът достига максимална скорост от 290 км/ч. Когато бъде натиснат ограденият с червено старт/стоп бутон, се чува мощният звук на петцилиндровия двигател. Още по-отличителен става той в режимите на системата Audi drive select dynamic, RS Performance и RS Torque Rear. Освен това управлението на изпускателните клапи е оптимизирано в диапазона между 2200 и 3500 оборота.
Задвижване: напълно свързано в мрежа
Разпределителят на въртящия момент, ESP и селективният контрол на въртящия момент на отделните колела са свързани в мрежа. Обединени в модулния контролер на динамиката на шофиране, те реагират на различни ситуации на пътя. Твърди се, че RS3 завива по-прецизно и има по-малко недозавиване. Според Audi сега свръхзавиването може да се инициира по-лесно чрез ъгъла на завъртане на волана. Новите серийни гуми са проектирана така, че да подобрят сцеплението на сухи и мокри пътища. Като опция се предлагат полусликови гуми Pirelli P Zero Trofeo R.
Рекордна обиколка на Северната отсечка с Audi RS3
Обновеният RS3 вече се възползва от фините настройки на окачването и системите за динамика на пътя, поставяйки рекорд на Нюрбургринг. Фирменият състезателен и развоен пилот Франк Щиплер го постигна с все още маскиран прототип. „Той вече завива по-охотно при влизане в завоя, което означава, че автомобилът може да бъде позициониран по-рано и по-добре за излизане от завоя, най-късно от апекса“, заявява Щиплер.
С време от 7:33.123 минути Щиплер и RS3 бяха с повече от 5,5 секунди по-бързи от своя вечен съперник BMW M2 Coupé. Щиплер и RS3 отбелязаха рекорд и преди почти точно три години. Тогава на 20,8-километровата версия на Нордшлайфе моделът отпреди фейслифта беше с над 7,5 секунди по-бавен от сегашния.
От пускането му на пазара през 2011 г. почти 80 000 бройки от компактния спортен автомобил са слезли от поточната линия. Обновените RS3 Sportback (хечбек) и Limousine (седан) се произвеждат в завода на Audi в Инголщат. Те ще бъдат налични при дилърите от октомври и може да бъдат поръчани от края на август. В Германия цените на RS3 Sportback започват от 66 000 евро. Доплащането за Limousine е 2000 евро.