Иван Тенчев, Монца. Част от пилотите във Формула 1 изразиха опасенията си, че пистата Монца няма да е по-добра след промените по конфигурацията за тази година. Според Алекс Албон и Даниел Рикиардо тя е загубила от характера си. Удължаването с 12 метра на DRS зоната на стартовата линия не променя почти нищо освен вдигането на скоростта, но промяната в бордюрите – най-вече на Аскари – води до загуба на стария начин по който се настройваха и караха колите. Джордж Ръсел заяви, че е било по-добре огранизаторите да „спестят работа на някого“.
„Това е нещо, за което сме говорили няколко пъти в миналото, че пилотите често са последните, които разбират къде има промени на пистата“, каза Ръсел пред медиите. „Лично аз смятам, че е малко жалко, защото имаше толкова много характер със стария вариант на Аскари като пример. Не мисля, че ще бъде толкова впечатляващо с промените в бордюра.“
„Честно казано не знам кой взема тези решения. Не мисля, че е ФИА, а може би самите писти и трябва да помним, че те са предназначени за цял сезон и различни категории, но винаги съм твърдял, че тези стари класически конфигурации трябва да бъдат запазени“, добави англичанинът, който е президент и на асоциацията на пилотите (GPDA).
„Бордюрите през Аскари бяха много уникални за Монца. Имаше дренаж, който падаше надолу с 10 сантиметра и се връщаше нагоре. Можеше да закачиш колелото си вътре и винаги създаваше доста емблематична снимка. Виждали сте автомобили да се движат с вътрешното колело, което просто се е „потопило“ в канала, докато сега са напълно мъртви и това ще е възможност пилотите да отрежат напълно завоя. Да, все още сме ограничени от чакъла и сега ще е по-бърз завой, което не е непременно лошо. Но просто чувствам, че това беше един от онези завои, които нямат нужда от никаква промяна“, добави Ръсел.
Даниел Рикиардо дори не опита да е дипломатичен и направо заяви, че част от чара на Монца вече липсва
„Променили са бордюрите. Не мога да кажа, че съм впечатлен, защото в определена степен се е изгубил характерът на пистата. Възможно е само пилоти да отбележат подобно нещо, защото ние караме на трасето, но бордюрите и подобни неща правят една писта уникална“, отбеляза Даниел Рикиардо.
„И когато ги „сплескаш“, като на втория шикан например“, то усещането е като че ли си стъпил върху фин слой бетон и след това идва чакъл. Освен това е доста неравно. Част от чара на Монца бе, че е писта от старата школа, а сега това го няма. Преасфалтирането е страхотно, асфалтът изглежда наистина чудесно, но съм разочарован от бордюрите“, продължи пилотът на Виза РБ.
„През девети и десети завои сега вероятно ще може да се минава почти на пълна газ. Не искам да съм съвсем негативен. Тези промени може би ще ни дадат възможност да се следваме по-отблизо. Но все пак според мен бордюрите се подценяват – какво означават за една конфигурация, как се променя усещането, характерът, подходът. Монца ще е приятна за каране, но е изгубила характера си. Приближава се до модерните трасета. Но ако ще пазим старите писти (в календара), да ги запазим такива“, допълни австралиецът.
Алекс Албон от Уилямс използва дословно същия израз за характера на конфигурацията
„Трасето може би е загубило част от характера си. Някои от избраните бордюри приличат повече на масово използваните. Като цяло Монца имаше свой, специфичен стил. Все още е доста неравно, но това не е толкова лошо, а бордюрите бяха доста уникални. В първите тренировки ще има сериозно изследване колко могат да се използват – това е сериозна въпросителна“, обясни състезателят с тайландски произход.
Джордж Ръсел пък коментира и представянето на Мерцедес, което не бе така добро на пистата Зандвоорт след супер силните състезания преди лятната пауза.
„Зандвоорт определено беше труден, но и бяха страхотни няколко дни, защото мисля, че наистина разбрахме къде се крият проблемите и какво трябва да направим, за да ги решим“, заяви той.
„Пистата изисква висока притискаща сила, същата като Монреал – и двете бяха студени. В Монреал бяхме на върха. На Зандвоорт бяхме на шест десети. Така че понякога този спорт е малко объркващ, но ние сме убедени, че намерихме причините, поради които не бяхме конкурентоспособни и ще работим да променим нещата този уикенд. Вярваме, че сме наясно с колата. Но всичко се променя отново – изцяло преработената настилка тук ще поема огромно количество топлина. Вероятно ще видим около 60 градуса температура на пистата. Гумите ще горят, докато караме. Но просто съм развълнуван и се чувствам уверен в себе си, че ще прекарам добър уикенд“, добави Ръсел в началото на уикенда на Монца.
View this post on Instagram