Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА: В момента всички предни крила отговарят на регламента за 2024 г.

ФИА: В момента всички предни крила отговарят на регламента за 2024 г.

1895
0
ФИА F1
снимка: Спас Генев

ФИА реагира на информацията, че от Ред Бул, Ферари и Уилямс искат изясняване на правилата относно предните крила заради поведението на тези елементи в болидите на Макларън и Мерцедес. Ситуацията изглежда е възникнала още преди лятната ваканция, защото международната федерация посочва изрично, че има повишено наблюдение на предните крила от Гран при на Белгия насам. От ФИА заявиха, че понастоящем всички компоненти отговарят на правилата за 2024 г. Организацията обаче подчерта, че има право да въведе допълнителни тестове при съмнения за нередности.

Изявлението на ФИА гласи:

„ФИА проверява предните крила на всяко състезание посредством множество изпитания (засягащи повърхности и огъване) в съответствие с настоящите F1 технически правила. В момента всички предни крила отговарят на регламента за 2024 г.“

„От Гран при на Белгия ФИА събира допълнителни данни по време на първата петъчните свободни тренировки. Целта е да се разгледа динамичното поведение. Наблюдението се извършва посредством поставени от ФИА камери, обхващащи области от предното крило, които остават невидими за официалните камери на ФОМ. Това ще продължи поне до Сингапур, за да е сигурно, че всеки отбор е преминал тази проверка на различни типове писти (с ниско, средно, високо и много високо аеропритискане). По този начин ФИА ще има голяма база данни, която ще позволи да се изгради възможно най-обективна картина на ситуацията и да се преценят разликите между отделните динамични модели на поведение, наблюдавани на писта.“

„Никой компонент не е абсолютно твърд. Това е причината за тестовете с натоварване, които са част от правилата. Предното крило е било предизвикателна област през годините, защото аеродинамичното натоварване при отделните участници е различно. Ето защо е трудно се намери вариант, който да покрива всички възможни конструкции на предните крила.“

„Други области на колата, включително задното крило и ръбовете на пода, имат значително по-постоянни аеродинамични модели на натоварване. Затова при тях тестът е по-универсален. ФИА има правото да въведе нови тестове ако има съмнения за нередности. В момента няма планове за такива мерки в краткосрочен план, но разглеждаме нещата в средно и дългосрочен план.“

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)