Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Макларън готови да променят „папая правилата“, за да преследват и двете...

В Макларън готови да променят „папая правилата“, за да преследват и двете титли

5065
0
Оскар Пиастри, Ландо Норис, Макларън F1
снимка: Майкъл Потс

През уикенда за Гран при на Италия се роди нов термин в отбора на Макларън – „папая правила“. За тях бе разказано първо на съботния брифинг на екипа на пистата Монца, а в неделя по радиото се чу за първи път инструкцията пилотите Ландо Норис и Оскар Пиастри да се придържат към тях. Това доведе до въпроса какво точно имат предвид в Макларън под „папая правила“ и след това дали те подлежат на промяна. Шефът на тима от Уокинг Андреа Стела обясни след финала, че екипът първо трябва разгледа последната надпревара. Процесът включвал преглед на видео клипове на станалото, изслушване гледната точка на всеки състезател и накрая решение дали са спазили „папая правилата“.

„Когато колата, с която се състезаваш, е в цвят папая, трябва да си свръх внимателен. Трябва да сме сигурни, че автомобилите ни – особено като са толкова конкурентоспособни – стигат до финала на състезанията. Необходимо е също така да се опитаме надпреварите ни да преминават в синергия между пилотите ни, а не да се изпада в мислене тип „основният ми съперник е съотборникът ми“. Стараем се да стоим далеч от подобен тип мислене, защото не е продуктивно“, обясни „папая правилата“ Стела.

„Ще си вземем поука, ако има такава. След това ще променим „папая правилата“ така, че да сме в състояние да преследваме и двата шампионата, защото вече трябва да можем да кажем, че е възможно спечелването не само на титлата при конструкторите“, продължи ръководителят на Макларън в F1

„И двамата пилоти са математически в борбата (за шампионата). Но Ландо очевидно е в най-добра позиция от гледна точка на разликата. Борим се с Макс Верстапен и мисля, че ако трябва да подкрепим единия си пилот, то определено е необходимо да изберем този, който е в най-добра позиция. Ландо се справя много добре. Спечели полпозишъна на Зандвоорт, както и на Монца. Има някои дребни неща, които могат да се поправят, за да му помогнат да превърне тези първи позиции в резултат. Мисля, че един поглед към първата обиколка (в Италия) демонстрира, че с някои неща можехме да се справим по-добре“, каза още шефът на Макларън в F1.

Според Ралф Шумахер първата работа на Макларън трябва да е дали самият екип не си отне възможността за един бокс в Гран при на Италия, оставяйки пилотите си да се състезават.

„Какво да кажа? Оскар беше бърз. Беше доста остър, но вероятно щеше да диша във врата на Ландо през цялото време. По-важният въпрос е дали те двамата се натиснаха един друг така, че да елиминират възможността си за един питстоп. Това трябва да си изяснят в отбора“, посочи бившият пилот от Формула 1.

Кристиан Хорнер от Ред Бул бе попитан какво мисли за тази ситуация в отбора, който е най-близкият съперник на ръководения от него тим и в двата шампионата.

„Не знам какви са тези „папая правила“, но те (пилотите на Макларън – б.р.) едва не се извадиха един друг от състезанието на втория шикан. От гледна точка на шампионата при пилотите това ни помогна. За един отбор винаги е трудно (да издаде заповеди от бокса). Но в някакъв момент е неизбежно – трябва да играеш най-добрите си карти. А това е невъзможно в подобна ситуация“, заяви Хорнер

В Макларън съвсем не за първи път имат двама пилоти, които се състезават ожесточено един с друг. Норис и Пиастри са далеч от двубоя на Аертон Сена и Ален Прост, но бившия тийм координатор Джо Рамирес даде пример с легендите докъде може да стигне вътрешноотборното съперничество.

„Аертон имаше един страх… Казваше ми: „Ален винаги ще получава най-добрата кола, защото е толкова отдавна с Макларън. Винаги ще получава най-добрия двигател, тъй като връзката между него и Хонда е изключително силна.“ Стигна се дотам, че като дойдеха моторите, ние им заявявахме: „Ето тези пет агрегата ще използваме за тази Гран при“. В едно състезание главният механик на Сена избираше двигателите му, в другото – този на Прост. А механиците нямаха никаква идея кой е по-добър. Между моторите винаги има леко разминаване – от пет докъм осем конски сили… Но така нямаше повече подозрения и сблъсъци. Спряха да се оплакват, защото знаеха, че нито единият не е фаворизиран“, разказа Рамирес.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by McLaren (@mclaren)