Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен недоволен от рейс контрола: Трябваше веднага да изкарат сейфти кар

Верстапен недоволен от рейс контрола: Трябваше веднага да изкарат сейфти кар

6865
0
Серхио Перес, Макс Верстапен
Серхио Перес и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен завърши пети в Гран при на Азербайджан, но щеше да е седми ако съотборникът му в Ред Бул Серхио Перес и Карлос Сайнц не се бяха ударили малко преди финала на надпреварата. Той каза след финала, че направените в болида му промени не са били в правилната посока и не се е чувствал достатъчно комфортно.

„Ако разгледате състезанието ми, то всичко се разви по възможно най-лошия сценарий“, коментира Верстапен

„Имам предвид баланса като цяло, а след това колко време изгубих зад Алекс [Албон] и Ландо [Норис]. Промените по колата в събота я направиха наистина трудна за каране. Подскачаше много. Колелата се вдигаха от настилката в нискоскоростните завои. Много е трудно е, когато не стъпват на асфалта. Мислех, че тази промяна (в настройките) е добра посока. В крайна сметка не беше такава“, продължи Верстапен.

„Честно казано, още в квалификацията нямах усещането, че последните промени са били правилни и мисля, че платихме цената за това. Ако погледнете Чеко, неговото състезание – допреди финала – бе много по-добро. Той се чувстваше далеч по-комфортно. Ние печелим и губим като отбор. Но не бях съвсем доволен от това представяне. Понякога правим някакви промени преди квалификация и всичко се получава страхотно. Този път не бе така“, каза още трикратният световен шампион.

Верстапен бе разследван след състезанието за изпреварване на други коли в режим на виртуален сейфти кар. Норис се обади по радиото накрая и каза, че съперникът му „задминава всички по пистата“. Самият Верстапен изрази недоумение от факта, че рейс контролът не пусна направо сейфти кар след катастрофата на Перес и Сайнц.

„Накрая просто трябваше веднага да изкарат кола за сигурност. Не разбирам. Две коли са разбити в стената. Не е ясно какво отнема толкова дълго време, за да се вземе решение. И после двойни жълти знамена? Защо двойни? Просто изкарайте сейфти кар!“, заяви Верстапен

„Нищо няма да стане. Пистата е напълно блокирана, има мръсотия и отломки навсякъде. Защо включват режим на виртуална кола за сигурност, след като просто трябваше да пуснат реален сейфти кар?“, добави Верстапен.

Кристиан Хорнер също посочи, че двамата пилоти на Ред Бул са се чувствали различно зад волана на RB20 в Баку.

„Трябва да разгледаме разликите между двете коли, които са доста малки. Но Макс не се чувстваше толкова комфортно, колкото Чеко и е необходимо да разберем защо. Натискаме здраво. Не се защитаваме, а преследваме. Това променя динамиката на работа. И ние ще хвърлим абсолютно всичко в тази битка“, заяви Хорнер.