Начало Избрани Хорнер: Вторият пилот Пиастри създава главоболия на Макларън, както Рикиардо, когато дойде...

Хорнер: Вторият пилот Пиастри създава главоболия на Макларън, както Рикиардо, когато дойде при нас

8799
0
Оскар Пиастри, Андреа Стела, Ландо Норис
Оскар Пиастри, Андреа Стела и Ландо Норис; снимка: Макларън

Липсата на ясна комуникация с пилотите и по-доброто представяне на втория състезател причиняват главоболия на Макларън, сподели Кристиан Хорнер. Шефът на Ред Бул в F1 сравни настоящата ситуация в тима от Уокинг с Оскар Пиастри и Ландо Норис с тази в ръководения от него отбор през 2014 г. Тогава вече четирикратният световен шампион Себастиан Фетел имаше нов съотборник в лицето на Даниел Рикиардо и постиженията им на пистата се различаваха от очакванията на екипа.

В Азербайджан Хорнер бе попитан какво мисли за ситуацията в Макларън.

„По принцип тези неща се решават зад закрити врати. Всъщност не съм съвсем сигурен какви точно са тези правила. Изглежда все още има известно объркване. Мисля, че другият (Оскар Пиастри – б.р.) им създава главоболия, защото печели състезания и върши много добра работа. Както когато Даниел Рикиардо дойде при нас“, посочи Хорнер.

„Ясно е, че той трябваше да е номер 2 на Себастиан Фетел, а през онази година (2014-та – б.р.) спечели три състезания, докато Себастиан не взе нито едно. Това понякога причинява главоболие. Със сигурност са взели Оскар с определени очаквания, както Мерцедес вероятно постъпи с Джордж Ръсел, а Ферари – с Карлос [Сайнц] и те са, че имаш добър пилот, който освен това ще оказва подкрепа“, продължи шефът на Ред Бул в Гран при

„Разбира се, когато вторият пилот започне да се представя по-добре от първия, се появява главоболието. Различните отбори действат по различен начин. Когато имаш пилот като Макс Верстапен, то не го правиш пилот №2. Те плащат на Ландо Норис пет пъти повече, отколкото плащат на Оскар и затова предполагам, че той им е №1. Объркването идва, когато не си бил напълно откровен от самото начало какви са ти плановете. Ситуацията става крайно трудна за управление, защото разделяш отбора. Правилата за поведение стават особено сложни. Вероятно всички знаят кой е №1 и кой №2, но ако не си откровен с пилотите си, се стига до конфуз. В началото на сезона всичко е много открито, като се мине средата на състезателната година трябва да посочиш единия. Особено ако си в битка за шампионата“, каза още Хорнер.

Марк Уебър, който е бивш пилот на Ред Бул, е мениджър на Оскар Пиастри. Той не повдигна въпроса за статута на пилотите в Макларън, а обърна внимание на карането на младия си сънародник и начина, по който се справя с напрежението.

„Това беше впечатляващо, нали? От самото начало на сезона Оскар демонстрира отлични резултати, представя се много стабилно и във всякакви условия показва прекрасна скорост“, коментира Уебър

„Той като цяло е един от най-добрите пилоти, които някога съм виждал. Оскар се справя чудесно с натиска. Умее и да се защитава, и да атакува. Шарл Льоклер е пилот от световна класа и твори чудеса на трасето в Баку, така че е особено ценно, когато някой успее да го изпревари.“

„Разбира се, и двете победи – първата в Унгария и втората в Баку – са част от наистина важните постижения на Оскар. Макларън удължи малко повече първия му стинт и Серхио Перес почна да го настига, но в крайна сметка той удържа лидерството и стигна до победата. Не знам дали разбирате колко сложна е тази писта и че изисква абсолютно безгрешно каране. Беше отлично управление. И въпреки всичко Оскар не витае в облаците и продължава упорито да се труди“, добави Уебър.

В Баку не се наложи прилагането на никакви вътрешни правила, но темата продължи да се обсъжда. До края на сезон 2024 остават 7 старта, а разликата между Макс Верстапен и Ландо Норис в генералното класиране е 59 точки. Ситуацията с пилотите обаче все още не е напълно изяснена.

„Говорихме с Андреа Стела за кратко и аз направо го попитах: „Ако Оскар води в състезанието в последната обиколка, а Ландо е зад него, ще ги накарате ли да си сменят позициите?“ И той отговори: „Не“. Така че явно още не го играят с явни №1 и №2. За разлика от ерата, когато Михаел Шумахер например беше категорично №1 спрямо [Еди] Ървайн“, коментира Карун Чандок.

Жак Вилньов предположи в отговор, че договорът на Пиастри е такъв, че не позволява на Макларън да му налага директни отборни заповеди

„Там беше екстремна ситуация, защото беше от първото състезание, но не фигурираше в договора му. Еди знаеше какво подписва, когато сложи подписа си под контракта, така че не можеше да се оплаква. А и Михаел винаги имаше предимство. Сега през първата половина от сезона Ландо имаше аванс – понякога голям спрямо Пиастри, така че заслужава да е този, на когото да се помага. Очевидно договорът на Пиастри блокира възможността тимът да дава ясни отборни заповеди. Единственото, което той не може да направи, е да нанася вреди на екипа, тоест на конструкторския шампионат както стана на Монца“, заяви Вилньов.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by McLaren (@mclaren)