Начало Избрани ФИА реагира на слуховете за задното крило на Макларън по същия начин...

ФИА реагира на слуховете за задното крило на Макларън по същия начин като за предното

2900
0
ФИА F1
снимка: Спас Генев

ФИА реагира на слуховете и дискусиите относно задното крило на Макларън по същия начин като за предното. Федерацията направи изявление, че по принцип наблюдава огъването при елементи на всички болиди във Формула 1. Същевременно обяви, че разглежда данни от Азербайджан и повтори, че има правото да изисква модификации по време на сезона.

Изявлението на ФИА гласи:

„ФИА наблюдава отблизо гъвкавостта на елементите на всички автомобили и си запазва правото да изисква от екипите да правят модификации във всеки един момент от сезона. Ако един отбор обаче премине успешно тестовете за огъване и се придържа към правилата и техническите директиви, то той ще отговаря на условията и няма да бъдат предприемани други мерки. В момента ФИА разглежда данни и допълнителни доказателства, които се появиха след надпреварата в Баку и обмисля възможни мерки за бъдещо изпълнение. Това е част от стандартен процес при наблюдение за техническата легалност на болидите. ФИА има правото да въвежда регулаторни промени по време на сезона ако такива се налагат.“

Отборите във Формула 1 наблюдават внимателно колите си. В Моторспорт е цитиран неназован ръководител на F1 екип, според когото правилата изискват елементите да не се огъват.

„Дори едно крило да мине тестовете на ФИА, то правилата са много ясни: компонентът не може да е конструиран така, че да се огъва. Ние разчитаме на ФИА да посочи границите. Разбира се, всичко се огъва в някаква степен, но какво е приемливо и какво не? Вече виждаме използването отново на крайни варианти и е време ФИА да реши това отговаря ли на правилата, в който случай всички ще се юрнат да търсят такива решения, или не отговаря на регламента?“, е казал анонимният шеф на отбор.

Смята се, че задното крило на Макларън не е единственото, което се разглежда

По-рано през сезона имаше съмнения относно предното крило на Макларън и Мерцедес. Тогава ФИА заяви, че следи тези компоненти дори по-подробно от обичайното. От уикенда в Белгия се монтират допълнителни камери за наблюдение, за да се установи по-ясно поведението на крилата по време на движение. Тестовете, които федерацията използва за проверка, са статични.