Начало Избрани Пиастри отрече задното крило на Макларън да е нелегално

Пиастри отрече задното крило на Макларън да е нелегално

573
0
Оскар Пиастри, Макларън
Оскар Пиастри, снимка Макларън

Оскар Пиастри отрече задното крило на Макларън да е нелегално. Австралиецът беше категоричен, че този компонент е основната причина за предимството на тима в последния старт в Баку. Норис също се изказа в защита на задното крило на MCL38, което е обект на много коментари през последните дни.

Пиастри спечели последното състезание в Азербайджан. Австралиецът записа едно от най-силните представяния от началото на сезона. Така той записа втора победа в кариерата си във Формула 1.

След края на състезанието се появи интересен клип, който показваше работата на задното крило на болида на Пиастри. То показваше как горната част на компонента се огъва при натоварване. Това доведе до така наречения „мини DRS“, който се появява без активиране на системата. Огъващото се задно крило помогна на Пиастри да има невероятна скорост на правите и да се защитава успешно от Шарл Льоклер

Тази спорна функция предизвика дискусии във ФИА за потенциални действия по отношение на огъващите се крила. По-рано тази седмица федерацията обяви, че е проверила болида на Пиастри и че крилото е минало всички стандартни тестове за натоварване. Въпреки това някои отбори останаха крайно недоволни от това и поискаха по-сериозни действия от ФИА.

По време на вчерашните срещи с медиите Пиастри коментира темата за огъващото се задно крило на MCL38. Австралиецът беше категоричен, че този компонент е напълно легален и е преминал всички нужни тестове.

„Ами, законно е“, заяви Пиастри. „Стига да премине всички тестове – а нас ни тестват много и винаги минаваме. Това със сигурност не е печелившият билет или магическият куршум за това защо сме конкурентоспособни. Този компонент е легален и преминава всички тестове, така че съм доста доволен от него.“

Пиастри е разбрал за поведението на задното крило едва след състезанието в Баку, когато се е появил клипа в социалните мрежи.

„Честно казано, първият път, когато разбрах, че то прави това, беше по същото време като всички останали. Това не е „сива зона“, настоя Пиастри.

„Крилото се тества се всяка седмица и е легално. Сега има много различни тестове за задните крила. Честно казано не знаех, че то прави това допреди три дни.“

„Очевидно е в този спорт се опитваш да намериш всяка частица ефективност, която можеш, без да нарушаваш правилата. Това е нещо, което правим и което трябва да правим, за да имаме добър автомобил и отбор, които печелят шампионата“, добави пилотът на Макларън.

Съотборникът на Пиастри Ландо Норис също се изказа в защита на задното крило на MCL38. Според британеца, Макларън прави иновации в някои области, които някои други отбори също изследват

„Всичко е тествано и е законно. Правим каквото можем. Това е F1. Искаме да изследваме всичко в рамките на правилата“, каза Норис.

„Изчистихме всички тестове и изглежда  ФИА е доволна. Сега съм горд и доволен от това, което прави отборът. Те разширяват границите на този автомобила. Трябва да правиш това, ако искаш да се бориш на върха и да се бориш срещу хора, които също са известни с това, че правят такива неща и изследват всяка възможна област.“ Сега се гордея още повече с отбора за това, че натискаме всяка една област, в която можем“, добави състезателят на Макларън.