Нико Хюлкенберг записа едно от най-добрите си състезания последно време. Пилотът на Хаас финишира девети в Гран при на Сингапур. По този начин той добави още две точки към актива си и помогна на своя тим да намали изоставането си при конструкторите спрямо Виза РБ.
Хюлкнеберг поднесе една от приятните изненади в квалификацията. Опитният германец даде шесто време и застана точно зад Оскар Пиастри. По този начин той си гарантира отлична стартова позиция за надпреварата в Марина Бей и възможност да спечели точки
Пилотът на Хаас направи много добър старт и изпревари Пиастри. Няколко тура по-късно той загуби позиция от австралиеца, който беше с много по-бърз болид. След това Хюлкенберг се движеше на шесто място и успяваше да задържи зад себе си Фернандо Алонсо и Шарл Льоклер.
Хюлкенберг направи единствения си питстоп в обиколка №29 и се върна на позиция зад Алонсо и Льоклер. После той показваше добро темпо и контролираше добре износването на гумите си. В края на състезанието той беше застигнат от Серхио Перес. Хюлкенберг обаче се защитаваше много добре и не позволи да бъде задминат от мексиканеца. Така той финишира девети и добави още 2 ценни точки към своя актив.
„Радвам се да спечеля точки в Сингапур. Има няколко неща, които трябва да се разгледат от наша страна, но иначе състезанието беше чисто. То не беше много наситено със събития, но пък беше много напрегнато да държим Ред Бул-а зад себе си през целия втори стинт“, сподели Хюлкенберг.
„В крайна сметка успяхме да го направим. Това е малко изкупление за миналия рейс уикенд. Много пъти през този сезон сме били там или приблизително там. Това не е първият път, в който успяваме да го постигнем. След квалификацията се поставихме в добра позиция с квалификацията, което беше още един ключов момент. Имах чист старт, чисто състезание и е важно, че получихме тези точки“, добави пилотът на Хаас.
Съотборникът на Хюлкенберг не финишира в Сингапур. Датчанинът потегли от по-задната част на колоната и попадна в сериозен трафик. В 50-тата обиколка Магнусен удари стената и спука гума, след което направи допълнително спиране. В крайна сметка Хаас реши да оттегли автомобила на Магнусен в края на надпреварата на уличното трасе
„Спуках гума- понякога се случва да удариш неравност и гумата просто се разрязва. Не бяхме бързи с твърдите гуми. Опитахме, опитахме се да направим обърната стратегия, да караме по-дълго и да се надяваме на кола за сигурност в средата на състезанието, което не се случи“, каза Магнусен.
„Трябваше да скъсим стинта с твърдата смес, а след това в края имах спукана гума. В последните състезания имахме добро темпо и сме на добро място с автомобила. Предстои ни ъпгрейд в Остин. Затова очакваме с нетърпение всяко състезание до края на сезона“, добави пилотът на Хаас.
The streets delivered some stunners 🤩📸#HaasF1 #SingaporeGP pic.twitter.com/RD7Dqz3VO3
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) September 23, 2024
Благодарение на това девето място Хаас продължи да намаля пасива си спрямо Виза РБ в шампионата при конструкторите. Разликата между двата отбора е вече три точки.
Leaving the double-header with another three points on the board 👊🇸🇬🇦🇿#HaasF1 #F1 pic.twitter.com/3Pxkv5WIIh
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) September 23, 2024